۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
 احتمال توافق درباره زمان مذاکرات با ۱+۴ در آینده نزدیک
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد

احتمال توافق درباره زمان مذاکرات با ۱+۴ در آینده نزدیک

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم بهترین روش برای حل مسائل داخلی عراق، گفت‌وگو است.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری با خبرنگاران از مسولان و امدادگرانی که در این ایام سخت در میدان برای امدادرسانی و نجات مصدومان و گرفتاران در سیلاب حضور یافتند و همچنین از کشورها و سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم ایران که در پی سیل اخیر در ایران با ارسال و انتشار پیام با دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان ابرار همدردی کردند، تشکر کرد.

ناصر کنعانی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در مورد موضع ایران در باره تحولات اخیر عراق خاطرنشان کرد: ما با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم بهترین روش برای حل مسائل داخلی عراق، گفت‌وگو است.

وی همچنین گفت: ایران همواره به انتخاب مردم عراق احترام گذاشته و می‌گذارد.

کنعانی افزود: عراق کشور بزرگ و مهم همسایه ما است. ایران به صورت طبیعی تحولات جاری این کشور را با دقت و با حساسیت دنبال می‌کند و همواره بر ثبات و اهمیت استقرار و امنیت این کشور مهم همسایه دوست و برادر تاکید دارد.

وی ادامه داد: تحولات جاری که به نظر می‌رسد ناشی از اختلافات سیاسی داخل است جزو امور داخلی عراق بوده و معتقدیم جریانات و احزاب و تشکل‌های سیاسی عراق می‌توانند در چارچوب قانون اساسی و سازوکارهای قانونی این کشور و به روش‌های مسالمت آمیز و توام با احترام متقابل از وضعیت جاری عبور کنند و با تشکیل دولت مردمی به توسعه و پیشرفت روزافزون عراق کمک کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره به انتخاب مردم عراق احترام گذاشته و می‌گذارد، تصریح کرد، ما این اطمینان را داریم که ملت عراق با بلوغی که دارند و درایت و تدبیری که در رهبران عراق سراغ داریم، می‌توانند از این مرحله هم به خوبی عبور کنند و ما شاهد ثبات و آرامش روز افزون در عراق باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات با ۱+۴ گفت: احتمال دارد در آینده نزدیک در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به دستیابی توافق کمک کند استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha