۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
صادرات کالاهای گلستانی به ۲۸ کشور| «پلی استایرن» رکورددار است
سرپرست سازمان صمت گلستان خبرداد؛

صادرات کالاهای گلستانی به ۲۸ کشور| «پلی استایرن» رکورددار است

گرگان- حسن زاده، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به صادرات کالا به مقصد ۲۸ کشور خارجی از مبدا این استان، گفت: پلی استایرن با ۱۷.۵ میلیون دلار ارزآوری در سه ماهه نخست رکورددار است.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بیشترین صادرات گلستان به کشور ترکمنستان انجام می شود و کشورهای عراق، بلغارستان، رومانی و افغانستان در جایگاه های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به صادرات کالا به مقصد ۲۸ کشور خارجی از مبدا این استان، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری پلی استایرن با ارزآوری ۱۷.۵ میلیون دلار شاهد رشد ۹۳ درصدی صادرات بوده است.

وی ادامه داد: صادرات پنیر از واحدهای تولیدکننده لبنیات در گلستان موفق به ارزآوری شش میلیون دلاری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش داشته است.

حسن زاده گفت: پروفیل های آهنی با ارز آوری ۴.۵ میلیون دلاری و رشد ۱۷۴ درصدی، ید با ارزآوری سه میلیون دلار و رشد ۱۱۴ درصدی و محصولات لبنی مانند دوغ و ماست (غیر از پنیر) هم دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته و رشد ۲۶۳ درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: خوراک آبزیان و قطعات سوله هریک با یک میلیون دلار، تخته نئوپان و ام دی اف دو میلیون دلار، رب گوجه فرنگی و سیمان هر یک ۸۵۰ هزار دلار در رتبه های بعدی بیشترین کالاهای صادراتی گلستان به مقاصد خارجی قرار دارند.

حسن زاده گفت: کالاهایی که در سه ماهه نخست سال جاری بالاترین ارزآوری را برای استان به ارمغان داشته اند؛ در سال گذشته هم جزو کالاهای صادراتی برتر بودند.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha