۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
خسارت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی بخش قمصر از توابع کاشان
معاون مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد؛

خسارت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی بخش قمصر از توابع کاشان

اصفهان - مظلومی، معاون مدیر کل و رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: در اثر بارش های چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب خسارتی معادل ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی قمصر از توابع کاشان وارد شده است.

رضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به بارش های اخیر طی چند روز اخیر در شهرستان کاشان اظهار داشت: بخش قمصر این شهرستان در اثر این بارش ها دچار خسارت هایی شد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی این منطقه شاهد خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی بودیم، ابراز داشت: تخریب مزارع و باغات، آسیب به چشمه و قنات ها و خسارت های بخش دامداری از جمله این موارد بوده است.

معاون مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از کاهش ۷۰ درصدی برداشت محصول آلوچه در قمصر خبر داد و تصریح کرد: در فصول عادی برداشت آلوچه از باغات قمصر بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن آلوچه برداشت می شد که امسال این مقدار کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

وی از جمله عوامل این موضوع را سرما و تگرگ دیرهنگام دانست و گفت: مرغوب ترین آلوچه در منطقه قهرود است که با عنوان برقونی شناخته می شود.

مظلومی همچنین از کاهش شدید برداشت شاتوت از باغات شهرستان برزک خبر داد و افزود: در شرایط نرمال میزان برداشت شاتوت در هر هکتار ۱۰ تن است که امسال این مقدار به هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت شاتوت در سطح شهرستان کاشان بیش از ۸۰ هکتار است، تاکید کرد: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهر برزک است.

معاون مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه از هر اصله درخت به طور متوسط ۸۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم شاتوت برداشت می شود، خاطرنشان کرد: محصول شاتوت برداشت شده از باغات کاشان از جمله مرغوب ترین محصولات از نوع خود در بازارهای سطح کشور است.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha