۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در احیای بافت‌های فرسوده

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در احیای بافت‌های فرسوده

شهردار تهران و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با هدف استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در احیای بافت‌های فرسوده و توسعه زیست بوم فناوری و کارآفرینی در شهر تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازار، این تفاهم‌نامه حل چالش‌های مدیریت شهری تهران را با اتکا به زیست‌بوم نوآوری، فناوری و صنایع خلاق هدف قرار داده است.
شهردار تهران در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌ها میان دو طرف، گفت: شهر تهران مستعد تحولات بزرگی است که بخش قابل توجهی از این تغیبرات در گرو استفاده از فناوری و با تکیه بر دانش اتفاق می‌افتد.

علیرضا زاکانی افزود: دانش و فناوری است که می‌تواند هوشمندسازی شهر تهران را رقم بزند، باید در کنار هویت پایتختی تهران به آن هویت فناورانه هم ببخشیم و این کار را هم باید با استفاده از دانشمندان و نخبگان بومی انجام دهیم تا تهران به الگویی برای دیگر شهرها بدل شود.

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران خود متقاصی بسیاری از خدماتی است که بر مبنای فناوری و دانش ارائه می‌شود به همین دلیل ما خود بازار بزرگی برای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق محسوب می‌شویم.

علیرضا زاکانی تاکید کرد: باید پروژه‌های کلانی در سطح شهر تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری تعریف کنیم تا تهران با کمک همه ظرفیت‌های دانشی و فناورانه به سمت هوشمندشدن و رفع چالش‌های خود حرکت کند و چتر زیست بوم فناوری و نوآوری بر سر تهران گسترده‌تر شود.

شهردار تهران گفت:شهرداری هم بازار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و هم می‌تواند به این شرکت‌ها خدمات دهد.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha