۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
خرید ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی/ فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان عنوان کرد:

خرید ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی/ فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به توسعه صنایع تبدیلی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۸ خوشبختانه ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی استان فرآوری شد.

وی اظهار کرد: این استان در خصوص فرآوری محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی خریداری شد، گفت: امیدواریم امسال الگوی کشت در استان با مدیریت لازم انجام شود و برنامه «الگوی کشت بهینه»  به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم در استان زنجان در دستور کار است.  

تاراسی افزود: زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است و  در راستای اصلاح الگوی کشت بهینه محصول پسته جایگزین هندوانه شده و این امر باعث کاهش مصرف آب  کشاورزی می شود و هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب‌وخاک در مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان زنجان است، اظهار داشت: برای توسعه صنایع تبدیلی باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان زنجان جلوگیری می‌شود، ابراز کرد: با توسعه صنایع تبدیلی باید جلوی پرت محصولات کشاورزی گرفته شود.

تاراسی  به اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته استان زنجان در اجرای پروژه‌های کاداستر و رفع تداخلات جزو استان برتر کشور بوده است.

وی ابراز کرد: ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، صدور اسناد مالکیت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در بخش کشاورزی از اهداف اجرای طرح کاداستر است.

کد خبر: ۱۶٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha