۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
 ۱۱ هکتار از  اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین آزاد شد
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

 ۱۱ هکتار از  اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین آزاد شد

قزوین - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از آزادسازی ۱۱ هکتار اراضی شهرک های صنعتی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، حمیدرضا خانپور اظهار کرد: طی برگزاری دو جلسه هیئت حل اختلاف و داوری در سال گذشته، از مجموع ۳۶ پرونده راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان، ۱۷ قرارداد راکد منجر به فسخ شد و بقیه پرونده‌های مطرح شده در هیئت برابر رأی داور و حکم مرضی الطرفین و نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منجر به فسخ مشروط و یا طرح مجدد و اعطا مهلت شده است.

وی تصریح کرد: تمامی قراردادهای مذکور مربوط به متقاضیانی است که علیرغم تخصیص زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هیچ گونه ساخت و سازی در زمین تحویلی انجام نداده اند و آن را سالیان متمادی راکد نگه داشته اند و یا قراردادهایی که با توجه به تعهدات خود در ساخت و ساز پیشرفت قابل قبولی نداشته اند و به دلایل مختلف راکد بوده اند؛ این پرونده‌ها برای تعیین تکلیف، در دستور کار هیئت حل اختلاف و داوری موضوع فصل «و» قرارداد منعقده فیمابین قرار گرفته است.

خانپور با اشاره به اراضی راکد بررسی شده از این میان ۱۱ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این راستا آزادسازی و خلع ید شده اند، افزود: اراضی آزاده شده در راستای جذب سرمایه گذاران واقعی صنعت، مجدداً به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت و ساز اقدام نکرده اند و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکنند و زمین‌های خریداری شده را راکد نگه دارند طبق دستورالعمل شهرک‌های صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

در راستای فعال سازی قراردادهای واگذاری حق بهره برداری طبق برنامه‌های مصوب در سال جاری چهار جلسه برگزار خواهد شد که قراردادهای ناقض تعهدات قراردادی در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۶٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha