۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی سیل به کشاورزی کشور
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی سیل به کشاورزی کشور

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از خسارت حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی سیل به حوزه کشاورزی تا امروز خبر داد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد در بازدید از مناطق سیل زده روستای مزداران فیروزکوه گفت: خسارت سیل به حوزه کشاورزی بالا بود.

وی افزود: برآورد ابتدایی ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و ممکن است این برآورد از خسارات ناشی از سیل به حوزه کشاورزی افزایش یابد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: برخی از استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد دچار بحران شده‌اند که با ریزجزئیات در حال برآورد خسارات وارد شده به حوزه کشاورزی هستیم و تمام تلاش ما این است در کنار کشاورزان و دامداران و باغداران باشیم و حداکثر کمک و حمایت را به این عزیزان انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ، نجات و احیای باغاتی که دچار رسوبات ناشی از سیل شدند را دارای اولویت دانست و خاطرنشان کرد: همکاران من در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و بسیج آمادگی دارند با آبرسانی در محل‌های مورد نیاز به کشاورزان و باغداران امدادرسانی کنند تا محصولات موجود را حفظ کنند.

وی گفت: در بحث طیور با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت پشتیبانی پشتسباین امور دام نهاده‌های دامی در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت همچنین شرکت بازرگانی دولتی ما نیز در بخش عشایر آرد را در محل‌های برنامه‌ریزی شده توزیع خواهد کرد.

ساداتی نژاد از خرید تضمینی دام عشایر توسط وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: صندوق بیمه کشاورزی تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت قطعی را شناسایی کرده و در حال تکمیل است، خسارت بخش‌هایی که بیمه هستند پرداخت خواهد شد و بخش‌هایی که بیمه ندارند نیز پس از طرح در جلسه دولت تعیین تکلیف خواهد شد تا ان شاءالله بتوانیم خسارات وارد شده به این بخش از کشاورزان را از طریق مدیریت بحران پرداخت کنیم.

وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی نیز از دیروز کار خود را شروع کرده است و تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت قطعی را شناسایی کردند و دو موضوع در بخش تسهیلاتی پیشنهاد دادیم که جمع بندی شده و در جلسه هیئت دولت مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha