۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
خسارت سیلاب به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری یزد| ظرفیت سیل بندها تکمیل است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خسارت سیلاب به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری یزد| ظرفیت سیل بندها تکمیل است

یزد- فاطمی، استاندار یزد با بیان اینکه همه آب بندها، آبگیرها و سدها و سیل بندها آبگیری شده است، گفت: هر چند بارش‌ها ادامه دارد اما ظرفیت سیل بندها تکمیل شده است.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارش چند ساعته ۹۰ میلیمتر بر ثانیه، به اندازه دو برابر بارش متوسط سالانه استان بوده است، اظهار داشت: این میزان بارش باعث روان شدن آب از کوهستان ها و مازاد سیلاب به شهر یزد شده است.

وی ادامه داد: با روانه شدن سیلاب، آب مازاد سیل بندهای اطراف شهر سرریز شده و سبب بالازدگی فاضلاب در شهر و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی شده است.

فاطمی بیان کرد: این موضوع باعث شد که در بافت فرسوده شاهد تخریب خانه ها باشیم و مشکلات بعدی از جمله قطع تاسیسات آب، گاز و برق در این مناطق نیز رخ دهد.

سالم ماندن بافت جهانی یزد

استاندار یزد گفت: خسارت وارد شده در بافت تاریخی در منطقه ثبت جهانی بسیار جزئی بوده اما در سایر مناطق بافت تاریخی و بافت فرسوده به دلیل عدم مقاوم سازی، خسارت هایی ناشی از تخریب خانه ها و برخی واحدهای تجاری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی یزد جزئی ترین خسارت را دیده و مورد خاصی گزارش نشده است.

فاطمی گفت: اهتمام استان و خط قرمز ما جلوگیری از تلفات جانی است اما چون زمان وقوع سیلاب ساعت دو نیمه شب و بر خلاف پیش بینی ها بود، تاکنون شش فوتی داشتیم.

تداوم خدمات رسانی‌ها

استاندار یزد گفت: با حضور وزیر کشور و اهتمام رئیس جمهور و پیگیری های ویژه سپاه، بسیج و ارتش در استان مستقر هستند و با توجه به تداوم بارش ها، خدمات رسانی به خوبی در حال انجام است.

فاطمی گفت: اکنون چهار شبانه روز اقدامات امدادی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن با خروج سامانه، ارزیابی خسارات را انجام دهیم و با پیگیری ها وضعیت زندگی خانه هایی که آسیب دیده اند را به روال عادی برگردانیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha