۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
 هیچ مشکلی در زمینه تامین نیاز داخلی نداریم
معاون وزیرصمت:

هیچ مشکلی در زمینه تامین نیاز داخلی نداریم

زنجان- معاون وزیر صمت گفت: در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم و تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی صادرات است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی برادران ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از مجموعه‌های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان است.

وی اظهار کرد: در حوزه کاهش تورم در بین استان‌ها، زنجان رتبه بالایی داشته و در جایگاه سوم بوده اما در حال حاضر به رتبه ۱۲ رسیده است.

معاون وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقسیم‌بندی در قالب ستاد تنظیم بازار انجام شده و کالاهای مختلف که به هر وزارتخانه مربوط است تصدی می‌شوند و با این حال با همراهی خوب مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود در صورت امکان هزینه واردات کالاهایی که تولید داخل ندارند کاهش یابد.

برادران با بیان اینکه روند کاهش تورم به طور جدی پیگیری خواهد شد، اما بیشترین نقش را تولیدکنندگان ایفا خواهند کرد، ابراز داشت: تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است که تلاش می‌شود با هر امکانی بازار را رقابتی حفظ و با هزینه کمتر کالا تولید کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه روغن تدابیری اندیشیده شده تا شاهد موج کاهش قیمت روغن خوراکی در داخل کشور باشیم، بیان داشت: با ادامه این روند به صنایع وابسته نیز کمک خواهد شد و قیمت‌ها متناسب با کاهش نرخ روغن در دانه‌های روغنی نیز رخ خواهد داد.

معاون وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خواهیم بود و این موضوع تاثیر خود را در کاهش قیمت سایر فرآورده‌های وابسته نیز دارد.

برادران تاکید کرد: تولید کننده‌های برتر روغن تا کنون همراهی خوبی در این زمینه داشتند و امیدواریم در موج‌های بعدی میزان کاهش بیشتر از رقم مذکور شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم، افزود: تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی صادرات است.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha