۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
رفع آبگرفتگی در مناطق کم‌برخوردار همدان | لایروبی رودخانه ها آبگرفتگی ها را کاهش داد
شهردار همدان اعلام کرد:

رفع آبگرفتگی در مناطق کم‌برخوردار همدان | لایروبی رودخانه ها آبگرفتگی ها را کاهش داد

همدان -شهردار همدان از آبگرفتگی و ورود آب به منازل در نقاطی از شهر همدان به ویژه منطقه سه و چهار در پی بارندگی ها خبر داد و گفت: آبگرفتگی ها رفع شده است.

به گزارش بازار،سید مسعود حسینی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و اعلام احتمال بارندگی شدید اظهار کرد: شهرداری همدان در پی اطلاع‌رسانی‌ احتمال وقوع سیلاب در آماده‌باش کامل برای رفع آبگرفتگی‌های معابر و منازل قرار داشت.

حسینی با بیان اینکه سرازیری بارش‌ها از بالای شهر به سمت مناطق کم‌برخوردار به ویژه منطقه سه همدان باعث تشدید آبگرفتگی می‌شود، گفت: آبگرفتگی و ورود آب به منازل در نقاطی از شهر به ویژه منطقه سه و چهار رخ داد که با بسیج همکاران عوامل مختلف خدمات شهری، آتش نشانی، امور شهر و مناطق و نواحی آبگرفتگی های داخل منازل رفع شد.

وی با بیان اینکه مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می‌بینند، عنوان کرد: اصلاح هندسی معابر، آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب باید در بودجه سال آینده دیده شود تا شاهد این مشکلات نباشم.

اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه ها و ساماندهی از قبل صورت گرفته بود

شهردار همدان ضمن تقدیر از روابط عمومی برای اطلاع رسانی در خصوص اقدامات شهرداری در پی بارش‌ها افزود: اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه ها و ساماندهی از قبل صورت گرفته بود.

وی افزود: در پی این بارش‌ها، اقدامات لازم برای اسکان مسافرانی که در سطح شهر چادر زده بودند در ورزشگاه شهید مدنی شهرداری صورت گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به پیش بینی بارش های سیل‌آسا اظهار کرد: با هماهنگی مدیران مناطق نسبت به پاکسازی رودخانه ها، کانال‌ها و نهرها اقدام شده است.

حامد جلیلوند با بیان اینکه نقاط پایین‌ شهر بیشترین آبگرفتگی را دارند، افزود: با توجه به نقشه طرح تفصیلی در حوزه هدایت و دفع آب‌های سطحی شهر اقدامات خوبی در سال گذشته رخ داده که با لحاظ بودجه ۱۴۰۱ کل موانع آبگرفتگی سطح شهر رفع می‌شود.

وی تمهیدات لازم و حضور و هماهنگی کامل چهار منطقه و خدمات شهری را عامل کاهش خسارات دانست و گفت: با حضور عوامل و ۵۰ کف کش و آماده باش کامل ماشین آلات بخش خصوصی و خدمات موتوری کمترین آسیب به شهروندان وارد شد.

مدیر منطقه سه همدان نیز با اشاره به اینکه در پی بارش های شب گذشته پس‌زدگی فاضلاب رخ داد گفت: با حضور میدانی شهردار، خدمات شهری، چهار منطقه، امور شهر و اکیپ‌های فوریت‌های سطح منطقه در محل اقدامات لازم برای رفع آبگرفتگی صورت گرفت.

هفته گذشته لایروبی رودخانه مفتح و بلوار خلیج فارس انجام شد
محمدرضا فیض منش فیض منش ورودی آب به منطقه سه را چند برابر دانست و از آماده‌باش کامل عوامل این منطقه خبر داد و افزود: از هفته گذشته لایروبی رودخانه مفتح و بلوار خلیج فارس انجام شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز از آماده‌باش کامل ده ایستگاه آتش‌نشانی خبر داد و عنوان داشت: قبل از بارش ها کف کش ها، هشت خودرو فوریت‌های خدمات شهری، دو دستگاه بیل مکانیکی، دوازده خودروی سبک ناحیه، هشت دستگاه خودروی خدمات شهری در آمادگی کامل قرار داشتند.

سیدصادق پورسینا افزود: سه ایستگاه بهشت، غدیر و انبار نفت مستقیم درگیر بودند و سایر ایستگاه‌ها و ایستگاه مرکزی به عنوان پشتیبان عمل می‌کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تخلیه آب منازل افزود: سازمان آتش نشانی در کنار سایر مجموعه شهرداری از آمادگی کامل برای بارش‌های احتمالی برخوردار است.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha