۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنید
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی:

مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنید

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ضرورت دارد، مجلس و دولت مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سید علی حسینی گفت: در تمامی کشورهای دنیا، دستگاه‌های اجرایی خاص که نوع فعالیت متفاوتی از سایر دستگاه‌ها دارند از قوانین خاص برخوردار هستند و در حوزه جذب نیروی انسانی با فرایند متفاوتی عمل می‌کنند، بنابراین سازمان بنادر یک دستگاه کاملا تخصصی با قوانین خاص خود است که در گذشته بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی خود فعالیت کرده، اما در گذر زمان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین نیروی انسانی در حوزه دریایی با مشکل جدی مواجه هستیم و متاسفانه دست سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های کشتیرانی در زمینه جذب نیروی انسانی بسته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: فعالیت در حوزه دریایی و بندری همانند سایر مشاغل نیست و نیروی انسانی باید به صورت عملیاتی و میدانی عمل کند که این مساله سختی کار را چند برابر می‌کند؛ به طور مثال دریانوردان چندین ماه از خانواده خود دور و روی دریا هستند و هیچ اتفاقی از این سخت‌تر نیست.

حسینی افزود: میزان سختی مشاغلی نظیر دریانوردی تا حدی است که بسیاری از افراد علی رغم حقوق و مزایای بالا و پذیرفتن در آزمون‌های مربوطه حاضر به فعالیت در این حوزه نمی‌شوند، بنابراین نباید جذب نیروی انسانی در حوزه دریایی و بندری برای سازمان بنادر و دریانوردی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شود چرا که این روند کار را بسیار سخت می‌کند و جذب نیرو را برای این سازمان با محدودیت‌های جدی مواجه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه به منظور پیشبرد مطلوب فعالیت‌ها در حوزه دریایی و بندری نیازمند نیروی انسانی هستیم، گفت: نباید با محدود کردن سازمان بنادر، به مشکلات حوزه دریایی و بندری کشور اضافه کرد و با مانع تراشی صنعت دریایی کشور را به مخاطره انداخت.

کد خبر: ۱۶۵٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha