افزایش مبادلات با عراق، نیازمند نوع جدیدی از دیپلماسی اقتصادی است
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

افزایش مبادلات با عراق، نیازمند نوع جدیدی از دیپلماسی اقتصادی است

رئیس اتاق اهواز می‌گوید: افزایش حجم مبادلات تجاری با عراق، نیازمند تسهیل فرآیندهاست و برای تحقق این مهم باید روش و نوع جدیدی از دیپلماسی اقتصادی به کار گرفته شود.

به گزارش بازار، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز با تأکید بر لزوم توجه جدی به توسعه مبادلات اقتصادی با عراق، گفت: احیای تجارت پررونق با کشور عراق مطالبه بخش خصوصی کشورمان است که اتاق اهواز در این زمینه برنامه‌ریزی جدی را آغاز کرده است.

عموری در جریان حضور هیات بلندپایه تجاری کشور عراق در استان خوزستان، افزود: توسعه مبادلات تجاری با کشور عراق نیازمند نوع جدیدی از دیپلماسی اقتصادی است تا چشم‌اندازهای تجاری با این کشور، به رونق صادرات محصولات ایرانی منجر شود.

عموری ادامه داد: از ابتدای امسال، با دعوت اتاق اهواز، سه هیات بلندپایه تجاری عراقی در کشورمان حضور پیدا کردند که بیش از پیش با توانمندی‌های تولیدی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایران آشنا شدند.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق یادآور شد: باید توجه داشت که به‌واسطه برخورداری خوزستان از مرزهای زمینی و همچنین صنایع مختلف، این استان می‌تواند به هابی برای تکمیل زنجیره ارزش صادراتی محصولات دیگر استان‌های کشور تبدیل شود.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر اینکه پیوند ظرفیت‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور با صنایع خوزستان ضروری است گفت: شناخت فعالان بخش خصوصی کشور عراق از توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی کشور، چشم‌اندازی است که می‌تواند، تحقق اهداف صادراتی ایران را رقم بزند.

وی ادامه داد: در این زمینه، باید تعامل و همکاری بین بخشی ساختارمندی بین اتاق‌های بازرگانی و دستگاه‌های متولی حوزه صادرات ایجاد شود.

رئیس اتاق اهواز با اشاره به برنامه حضور هیات تجاری کشور عراق از استان‌های دیاله، میسان و بابل در کشورمان گفت: این هیات تجاری در ابتدای ورود به کشورمان از خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) بازدید کرد و با آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان داخلی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: هیات مذکور همچنین با حضور در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های تجاری و صنعتی این استان‌ها بازدید کرد و زمینه توافقات تجاری مختلفی بین فعالان اقتصادی عراق و این استان فراهم شد.

رئیس اتاق اهواز گفت: اعضای این هیات در ادامه سفر به ایران، در خوزستان حضور یافت و در قالب نشست‌های B۲B با فعالان اقتصادی استان، دیدار کردند و در پایان از خطوط تولید برخی صنایع استان بازدید کردند.

کد خبر: ۱۶۵٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha