۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
ظرفیت مناسبی در سدها برای سیلاب ایجاد شده است
وزیر نیرو:

ظرفیت مناسبی در سدها برای سیلاب ایجاد شده است

محرابیان، وزیر نیرو گفت: ظرفیت‌های مناسبی را در مخازن سدها برای تسکین رواناب‌ها، در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه، با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزرا برای بسیج همه امکانات در مواجه با سیل، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق با هدف انجام اقدام هاو تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خسارات در آماده‌باش کامل هستند.

‌وی ادامه داد: در کشور و منطقه ما، تغییر اقلیم به میزان زیادی به این معناست که باید آماده مواجه شدن با شرایط جدی آب و هوایی باشیم.

محرابیان با اشاره به سیل روزهای گذشته در کشور، از اعزام تیم‌های عملیاتی و امدادی به محل‌های سیل‌زده امامزاده داود، فیروزکوه، رودهن، دماوند و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز هم به دنبال وقوع سیل در استان یزد، نیروهای عملیاتی شرکت آبفای استان تهران شامل ١٢ تیم چهار نفره با تجهیزات کامل و گروه‌های تخصصی عملیاتی عازم یزد می‌شوند.

وی با تاکید بر بهره‌برداری مناسب از نزولات جوی، ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی را در مخازن سدها برای تسکین رواناب‌ها، در نظر گرفته‌ایم.

به گفته محرابیان، رصد و پایش رودخانه‌های ‌کشور توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی شرکت‌های تابعه منابع آب، اطلاع‌رسانی‌های مکرر به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب به صورت مستمر در حال انجام بوده و وزارت نیرو نیز در کنار سایر ارگان‌های مربوطه، برای مهار ‌سیلاب در حالت آماده باش است.

وی از هموطنان درخواست کرد که هشدارها را ‌جدی گرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانشان، طی روزهای آینده به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها ‌و مسیل‌ها تردد و یا اتراق نکنند.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم ایران IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      واقعا خسته نشدید از این همه دروغ و نیرنگ ؟ مگر دروغ گناه کبیره نیست آقای وزیر؟ جناب رییسی چرا نیروهای دروغگویی به خدمت گرفته اید؟ بس کنید دیگر. ظرفیت خالی سدها را شما در نظر گرفتید؟؟؟؟ سدی که بر اثر خشکسالی خالی شده حالا هنر خودتان می دانید که ظرفیت برای سیل ایجاد کرده اید؟؟؟ وای بر شما . وای بر ما با این همه دروغ و نیرنگ مسئولین