۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کشور را به خودکفایی می‌رساند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کشور را به خودکفایی می‌رساند

نایب رئیس مجلس گفت: وقتی با تصمیم انقلابی قیمت خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کرد، بسیاری از کشاورزان به کشت این محصول روی آوردند و به زودی به خودکفایی هم خواهیم رسید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد در مراسم نوزدهمین یادواره ۳۶ شهرستان منطقه عشرستاق شهرستان بهشهر، در محل گلزار شهدای روستای یارسم، با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم با مرور وقایع تاریخ اسلام پیش از شهادت امام حسین (ع) گفت: در واقعه کربلا و روز عاشورا برای اولین بار خون بر شمشیر پیروز شد، این امر در حالی رخ داد که پیش از این هیچ گاه خون بر شمشیر، زور، زر، تزویر و نامردی پیروز نشده بود. امام حسین (ع) خانواده و فرزندان خود را به صحرای کربلا آورد تا حقانیت ثابت شود.

وی با اشاره به مصیبت‌های حضرت زینب (س)، افزود: کسی نمی‌تواند مصیبت حضرت زینب (س) را با خود مقایسه کند، اما ایشان فرمودند، جز زیبایی نمی‌بینم، زیرا با خدا معامله کرده بودند.

نیکزاد با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار کرد: اگر تبیین نکنیم جای جلاد و شهید تغییر خواهد کرد و عده‌ای در فضای مجازی دستاوردهای نظام و عملکرد مسئولین را زیر سوال می‌برند، با وجود تمامی مشکلاتی که وجود دارد، باید واقعیت را برای مردم به صورت صحیح تبیین کنیم. عده‌ای بعد از شهادت امام حسین (ع) افسوس می‌خوردند که چرا در صحرای کربلا حضور نداشته و در جنگ با این امام بزرگوار شرکت نکردند؟ لذا ما باید تاریخ را بخوانیم و بصیرت داشته باشیم و همچنین واقعیت را برای مردم تبیین کنیم. متاسفانه در ایام دهه فجر بسیاری از افراد تریبون داشتند، اما واقعیت و دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف را بیان نکردند؛ لذا در این ایام محرم، روحانیون، مداحان و سخنرانان باید واقعیت‌ها را برای جامعه تبیین کنند.

نیکزاد با بیان اینکه معتقدم اگر شهدا اجازه نمی‌دادند، امکان حضور در این مراسم برایمان فراهم نمی‌شد، گفت: یک شهر و یک مرکز استان با ساختمان‌ها و ابنیه‌هایش معروف نمی‌شود، به عنوان مثال اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راه انسانیت، اسلام، شرافت و اقتدار و دفاع از حریت و آزادی جان نمی‌داد، روستایی به نام روستای قنات ملک رابر جهانی نمی‌شد، اما، چون حاج قاسم جهانی شد، آن روستا هم جهادی شد، این روستا هم (عشرستاق) چنین ویژگی‌هایی دارد و شهدا مایه اقتدار، افتخار، و عزت استان مازندران، ساری و بهشهر هستند و کسی با آن‌ها قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: برای مبارزه با امام حسین (ع) به لشکریان وعده پست و ثروت می‌دادند، اما برخی از آن‌ها نپذیرفته و در کنار امام به شهادت رسیدند، در دوران دفاع مقدس نیز شهدا می‌توانستند پول و پست بگیرند، اما آن‌ها راه دیگری را انتخاب کردند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به برکت تربیت توحیدی و نان حلالی که پدران و مادران به شهدا دادند، با صراحت و شجاعت اعلام میکنم، این منطقه هم همان ویژگی روستای حاج قاسم را دارد.

وی با بیان اینکه شهدا در روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت و از ما به ویژه مسئولان در خصوص کارهایی که می‌توانستیم انجام دهیم، سوال خواهند پرسید، ادامه داد: ما هر کاری کنیم، نمی‌توانیم کاری که شهدا برایمان انجام دادند را جبران کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: شهدا از ما می‌پرسند که اگر ادعا می‌کنید با وجود مشکلات شدید اقتصادی، امکان پاک زندگی کردن نبوده، چگونه شهدایی مانند نواب صفوی در آن زمان با سختی‌های بیش از این، پاک زندگی کرده و با همه وجود برای احیای اسلام ناب و اصیل تلاش کرده و ما در مقابل افرادی که می‌خواستند ریشه اسلام را بزنند ایستادیم و به گفته امام راحل که میفرمایند، بعد از حکومت امام علی (ع) تنها حکومت شیعه، نظام جمهوری اسلامی است، از این رو ما جانمان را فدا کردیم تا انقلاب و حکومت اسلامی استوار بماند. اما شما با امانت انقلاب و ولایت فقیهی که بالغ بر ۲۴۰ هزار شهید، ۵۷۰ هزار جانباز و ۵۷ هزار آزاده به ما دادند، چه کردید؟

وی با بیان اینکه ما به آرمان‌های امام راحل پایبند نبودیم، اضافه کرد: دقیقا راه چاره بازگشت به آرمان‌های الهی و انسانی بوده و این کار شدنی و مشکلات اقتصادی قابل حل است. در حال حاضر کشوری داریم که سه قوه آن با یکدیگر هماهنگ هستند و مقام معظم رهبری هدایت کننده آن است، بنابراین امروز همه ما باید در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و به خصوص اقتصادی کار و تلاش کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه از زمانی که غرب گراها بر سرنوشت کشور مسلط شدند راه نجات را در مذاکره با کدخدا دانسته و انگاری جز تسلیم شدن در برابر غرب متصور نبودند در حالی که اگر قرار بر تسلیم شدن در برابر آمریکا و غرب بود، پس چرا انقلاب کردیم؟

وی با اشاره به قدرت بی‌نظیر ایران در تصمیم گیری برای سرنوشت خود، گفت: در این شرایط باید پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بمانیم و مشکلات مردم را کم و رفع کنیم که اگر این مهم اتفاق بیافتد، حکومتی مانند جمهوری اسلامی ایران در جهان همانند نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز در حوزه سیاست خارجی مشخص شده که آمریکا تاثیر گذار نبوده و ابرقدرت واحد نیست و در حال فروپاشی و پوسیدگی است.

وی با بیان اینکه آمریکا تحریم همه جانبه علیه ایران را اعمال کرد، اما شکست خورد، گفت: سیاست توسعه ناتو جهت ژاندارمی در منطقه، سیاست حضور آمریکا در عراق و افغانستان و انجام معامله قرن و حذف مردم مظلوم فلسطین کاملا شکست خورد، همچنین سیاست آمریکا در برابر کشور چین نیز شکست خورد، از طرفی آمریکا در ابتدای جنگ روسیه و اکراین اعلام کرد بینی پوتین را به خاک خواهد مالید در حالی که هم اکنون روبل روسیه در برابر دلار جولان می‌دهد و اروپا و آمریکا با بحران کمبود سوخت مواجه هستند، لذا سیاست آمریکا در تمامی پروژه‌های اخیرش، شکست خورده است.

وی افزود: برخی احساس می‌کنند آمریکا هر کاری اراده کند، انجام می‌دهد در حالی که اینگونه نبوده و آمریکا قدرت اعمال سیاست‌های خود را در منطقه ندارد. بی تردید آینده دنیا در کشورهای شرقی رقم می‌خورد و قدرت‌های جدیدی در حال شکل گیری هستند، اما متاسفانه بیماری غرب پرستی و آمریکا پرستی وجود دارد. در حالی که کسی بالاتر از شاه نوکری آمریکا را نکرد، اما پس از اخراج از کشور آمریکا حتی یک واحد برای سکونت هم به وی نداد.

نیکزاد تاکید کرد: امام راحل درخت انقلاب را هنگامی که نهال بود به طوفان رفراندوم سپرد و بیش از ۹۸ درصد مردم به آن رای داده و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. پس از آن صدام با حمایت آمریکا به دنبال این بود که نهال انقلاب را از ریشه بکند، اما نتوانست. جالب آنجاست که آمریکا به نوکر خود صدام هم رحم کرد، غرب‌پرستان تاریخ را بخوانند.

وی چاره برون رفت از مشکلات را ایجاد ایرانی قوی دانست و ادامه داد: اگر خودمان را باور کرده و از امکانات خود استفاده کنیم و همچنین در این مسیر حق را رعایت و سپس برای رفع مشکلات مجاهدت و تلاش کنیم، کشور را نجات خواهیم داد. یقینا از آمریکا سودی به ایران نخواهد رسید.

نیکزاد اظهار کرد: آمریکا با هدف به زانو در آوردن ایران بنزین را تحریم کرد در حالی که قرارگاه خاتم الانبیا، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را احداث کرده و هم اکنون ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید کرده و در این حوزه خود کفا شدیم.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه با تکیه بر مردم و جوانان می‌توانیم کارها را پیش برده و مشکلات را رفع کنیم، تصریح کرد: در دولت قبل اصرار کردیم به جای واردات گندم، این محصول استراتژیک را با قیمت بالاتر از کشاورزان خریداری کرده و از آن‌ها حمایت کنیم چرا که هزینه واردات بیش از خرید محصول گندم از کشاورزان است، در همین راستا وقتی با تصمیم انقلابی قیمت خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کرد، بسیاری از کشاورزان به کشت این محصول روی آوردند و به زودی به خودکفایی هم خواهیم رسید. بنابر این باید به جای کشت هندوانه که به نوعی صادرات آب است به سمت تولید و کشت محصولات استراتژیک برویم.

وی اظهار کرد: هنگامی که در مجلس برای افزایش قمیت خرید گندم تصمیم می‌گرفتیم دولت قبل به یکباره طی مصوبه‌ای اقدام به این کار کرد، در حالی که ما در مجلس با قانوگذاری به دنبال اثبات برخی مسائل نبوده و تنها می‌خواهیم به امورات مردم رسیدگی کنیم.

نیکزاد اظهار کرد: بانک‌ها هم اکنون در حال فعالیت در حوزه ساختمان سازی هستند در حالی که بنگاه‌داری کار آن‌ها نبوده و با هدف دیگری ایجاد شدن، د با چنین اقداماتی نمی‌توانیم به درستی از تولید داخلی حمایت کنیم، متاسفانه تمامی روسای جمهور اسبق کشور نسبت به فعالیت بانک‌ها تذکر دادند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه فرهنگی انجام شده است، افزود: چرا ما باید سند ۲۰۳۰ را اجرایی کرده و از فرهنگ غنی توحیدی و اسلامی محروم شویم؟ سند ۲۰۳۰ به دنبال این است که فرهنگ شهادت و نام پیامبران را از کتب درسی حذف کند. چرا که کودکان به خشونت کشیده می‌شوند. اما آیا هنگامی که مداح اهل بیت امروز از، اما حسین (ع) و شهادت و روز کربلا سخن گفت، مردم به خشونت فکر کردند یا به انسانیت، قیامت، پاکی، درستی ایثار و گذشت؟

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: غربی‌ها با اجرای سند ۲۰۳۰ به بهانه ترویج خشونت به کودکان دنبال حذف نام شهید قاسم سلیمانی در کتب‌های درسی هستند، حال از شما می‌پرسم آیا شما در چهره و رفتار حاج قاسم و سایر شهدا خشونت می‌دیدید؟ لذا دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور با شیوه‌های گوناگون از جمله اجرای سند ۲۰۳۰ و اعمال تحریم است.

وی، با بیان اینکه مسئولان ما باید بدانند که اقتدار حکمرانی در این است که مردم پشت ما بیاستند، ادامه داد: دشمن از تمامی ابعاد از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با هدف ضربه زدن به کشور وارد خواهد شد، سیاستگذاران آمریکا و کشورهای غربی همان افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس به ما سیم خاردار هم نفروخته و در مقابل بارها و بارها بمب شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند تا جوانان را نابود کنند حال با این پیشینه سیاه تاریخی چرا باید در مذاکرات خود از حق استفاده از موشک صرف نظر کنیم؟

نیکزاد گفت: بی تردید اگر ایران در عرصه نظامی قدرتمند نبود، ممکن بود داعش به کرمانشاه و همدان برسد و به هیچ فردی رحم نمی‌کرد. آن‌ها تمام تلاش خودشان را برای این موضوع انجام دادند، اما شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در برابر آن‌ها ایستادگی کردند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بروکراسی اداری در کشور بیداد میکند، گفت: مردم قدرت را به مسئولان داده‌اند، لذا مسئولان باید خودشان را خادم مردم دانسته و کارهای آن‌ها را در سریع‌ترین زمان انجام دهند.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی قانون راهبری برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردیم، هر چند دولت قبل آن را اجرایی نکرد، اما رهبر معظم انقلاب از آن دفاع کرده و اجرایی شد. قانون مذکور برای این بود که مذاکره کنندگان با دستی پر وارد مذاکره شده و از حق ملت دفاع کنند چرا که در برجام ما تمامی چک‌های آن‌ها را نقد و حسن نیت خودمان را ثابت کردیم، اما چک آن‌ها هرگز در بازار نقد نشد.

وی ادامه داد: ما در مجلس یازدهم برای ساماندهی حوزه مسکن، قانون جهش تولید و تامین مسکن و قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کردیم.

نیکزاد با انتقاد از وزیر اقتصاد و بانک مرکزی به دلیل عدم پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی علی رغم تاکید سه باره رئیس جمهور، اضافه کرد: اگر مسکن‌های مهر ساخته نشده و خانه‌های روستایی مقاوم سازی نمی‌شدند، زلزله ۵ ریشتری هم تعداد زیادی از هموطنانمان را با خطرات جانی مواجه می‌کرد.

وی در ادامه به تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در مجلس حمایت از تولید دانش بنیان که رمز موفقیت، توسعه و خلق ثروت در کشورمان است را تصویب کردیم.

نیکزاد همچنین به عدم اجرای لایحه رتبه بندی معلمان انتقاد کرد و اضافه کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت برای رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد در نظر گرفت که مجلس آن را به ۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش داد، اما دولت باید سریعا آن را اجرایی کند. همچنین به درخواست جوانان قانون شفافیت را نه تنها برای مجلس بلکه برای سایر قوا به تصویب رساندیم.

نایب رئیس مجلس در پایان عنوان کرد: بنده اعتقاد دارم هم اکنون می‌توانیم مشکلات را رفع و در همه حوزه‌ها به موفقیت برسیم، اما اگر روی پای خودمان بیاستیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha