۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
خطوط انتقال نیروی برق در گلستان هدفمند نیست
مدیر شرکت توسعه و عمران شرکت صنعتی آق‌قلا:

خطوط انتقال نیروی برق در گلستان هدفمند نیست

گرگان- رحیمیان، مدیر شرکت توسعه و عمران شرکت صنعتی آق‌قلا با بیان اینکه متاسفانه خطوط انتقال نیرو در گلستان هدفمند نیست، گفت: برق برخی واحدهای تولیدی خارج از شهرک که مشترک با چند روستاست، قطع نمی‌شود.

اردشیر رحیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برق نیروی محرکه صنعت است، اظهار کرد: قطعی برق در روزهای غیر تعطیل و خاموشی خارج از برنامه، به تولید خسارت وارد می‌کند.

مدیر شرکت توسعه و عمران شهرک صنعتی آق‌قلا ضمن یادآوری این نکته که شهرک صنعتی آق‌قلا بزرگترین شهرک صنعتی استان است، افزود: با وجود گستردگی کارخانجات مختلف و صنایع تبدیلی توجهی از سوی وزارت صمت برای احیا، توسعه، تامین و نگهداری شهرک نشده است.

وی اضافه کرد: مشکلات را در حد توان به مسئولان بالا دستی انتقال دادیم اما خروجی‌های قابل توجهی که صاحبان سرمایه از آن راضی باشند، دیده نشده است.

مدیرعامل شیشه ایمنی بلورین آسیا ضمن یادآوری این نکته که قطعی برق صنایع مشکلات آنها را دوچندان کرده، افزود: روز سه شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برق واحدهای تولیدی قطع می‌شود که این باعث نارضایتی‌هایی شده است.

وی ادامه داد: قطعی برق آن هم در روز وسط هفته شرایط خوبی برای واحدهای تولیدی نیست؛ متاسفانه در این مورد با کارخانه داران مشورت نشد زیرا ما قطعی را بعد از ساعت سه بعد از ظهر پیشنهاد دادیم که مورد قبول واقع نشد.

رحیمیان با بیان اینکه برق، نیروی اصلی محرکه صنعت است، افزود: همه کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی از نیروی برق استفاده می‌کنند که قطعی آن منجر به خسارت می‌شود.

او اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال جلساتی را با مدیران مربوطه گذاشتیم و خواستار قطعی انرژی در روزهای جمعه، یعنی زمان تعطیلی کارخانجات شدیم اما باز هم قطعی برق کارخانجات را در روزهای غیر تعطیل گذاشتند و جدای از آن گاه و بیگاه و خارج از برنامه هم برق شهرک را قطع می‌کنند.

مدیر شرکت توسعه و عمران شهرک صنعتی آق‌قلا قطعی برق در روزهای آخر هفته را برای صنایع مناسب‌تر دانست و گفت: بهتر بود در روزهای آخر هفته که واحدهای تولیدی مشغول بسته بندی هستند، قطعی برق اعمال می‌شد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه خطوط انتقال نیرو در گلستان هدفمند نیست، خاطرنشان کرد: برق برخی از واحدهای تولیدی خارج از شهرک از یک خط انتقال مشترک با چند روستای استفاده می‌شود و از آنجایی که با قطعی برق کارخانه، خاموشی در چندین روستا هم اتفاق می‌افتد لذا برق این نوع کارخانه‌ها قطع نمی‌شود.

مدیرعامل شیشه ایمنی بلورین آسیا در خاتمه یادآور شد: از دیگر مشکلات شهرک صنعتی آق‌قلا این است که قطعی برق باعث قطع آب و شبکه مخابراتی هم می‌شود که این موارد چندین ضرر به واحدهای تولیدی وارد می‌شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha