۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۲۰۰ قطعه خودرو در داخل کشور تولید می شود
وزیر صمت:

۲۰۰ قطعه خودرو در داخل کشور تولید می شود

رباط کریم- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۲۰۰ مورد از قطعات خودرو در داخل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا رحمانی عصر پنجشنبه در سفر یک روزه خود از مراکز صنعتی شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم بازدید و در حاشیه افتتاح یک واحد مهندسی در حوزه تولید انواع قطعات خودرو طی سخنانی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ظرفیت تولید و تعداد نیروهای خود را افزایش داده اند گفت: بیش از ۲۰۰ مورد از محصولات خودروسازان در داخل تأمین خواهد شد.

رحمانی افزود: ۲۳۰ نفر در این واحد اشتغال دارند و ۲۰۰ میلیارد ریال در این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است که محصولات این واحد با واردات تأمین می‌شد که با پشتکار متخصصان در داخل کشور تأمین می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه همچنان برای تأمین نیاز تولید کنندگان، واردات انجام می‌شود گفت: باید اعلام کنیم که بسیاری از محصولات و قطعات بومی سازی شده اند.

وی عنوان داشت: فعال سازی و حمایت از واحدهای تولیدی از برنامه‌های اصلی دولت است و دولت نسبت به انجام این مهم تمام تلاش خود را به کار بسته است.

رحمانی با تاکید بر اینکه تولید داخلی تنها راه پیروزی کشور در جنگ اقتصادی است افزود: همه مسئولین باید نسبت به این امر حساس بوده و برای تحقق آن تلاش کنند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در واحد تولید کننده انواع ترانسفورماتور توزیع روغنی جنوب غربی استان تهران ۵۸۰ نفر اشتغال دارند و مدیران این واحد تولیدی قول مساعد جهت افزایش نیرو در این واحد را داده اند، گفت: این واحد با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ظرفیت خود را جهت تولید این محصول گسترش داده است.

وی اظهار داشت: سیاست کلی دولت و کشور در این خصوص است که در تولید هر محصولی با تأمین نیاز داخل، واردات آن ممنوع می‌شود.

کد خبر: ۱٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha