۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
درون زایی اقتصاد با تقویت بخش های صادراتی
نائب رئیس انرژی اتاق ایران مطرح کرد

درون زایی اقتصاد با تقویت بخش های صادراتی

صالحی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، تقویت بخش صادراتی را از جمله مصادیق و راهکارها برای درون زا کردن اقتصاد معرفی و بر آن تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمید رضا صالحی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و نائب رئیس انرژی اتاق ایران، درخصوص تأثیر کاهش قیمت نفت بر میزان تورم گفت: ما در حال گذر از اقتصاد نفتی و حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی هستیم که البته این کاهش وابستگی به نفت از دولتهای قبلی هم شروع شده بود.

وی با تأکید بر اینکه سیاست گذاری ها در شرایط فعلی باید مبتنی بر خلق ارزش باشد تأکید کرد: در شرایطی که فروش نفت کاهش پیدا کرده باید از دیگر ظرفیت ها و منابع مانند تقویت صنایع بالادستی و پایین دستی نفت و پتروشیمی در جهت تکمیل زیرساخت های کلان اقتصاد کشور استفاده کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با انتقاد از اینکه اقتصاد ایران دستوری است و نه مبتنی بر عرضه و تقاضا گفت: فلسفه خصوصی سازی افزایش بهره وری است اما در حال حاضر روش واگذاری شرکت های دولتی صحیح نیست چراکه به جای انتقال مدیریت به بخش خصوصی فقط مالکیت شرکت منتقل می شود.

صالحی اضافه کرد: هدف دولت از این واگذاری ها در شرایط کنونی صرفاً تأمین کسری بودجه است و به همین خاطر هم به دو مولفه مهم در خصوصی سازی یعنی اهلیت و واگذاری مدیریت به بخش خصوصی توجهی ندارد.

نائب رئیس انرژی اتاق ایران در ادامه اظهارات خود، توجه ویژه به بخش خصوصی را در این وضعیت به شدت ضروری خواند و تصریح کرد: متاسفانه همیشه تصورها از بخش خصوصی به عنوان رانت خوار و ویژه خوار بود و اگر این دو سال به نام "رونق تولید" و "جهش تولید" نامگذاری نمی شدند شاهد همین مقدار اندک توجه هم به بخش خصوصی نبودیم.

صالحی در پایان این مصاحبه رادیویی، تقویت بخش صادراتی را از جمله مصادیق و راهکارها برای درون زا کردن اقتصاد معرفی کرد و گفت: اگر امروز صادرات کمک بزرگی به کشورمان می کند پس چرا ارزش و بهایی برای آن قائل نیستیم!؟

کد خبر: ۱۶٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha