۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از منابع بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال
رئیس بنیاد مستضعفان کشور خبر داد؛

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از منابع بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال

زنجان-رئیس بنیاد مستضعفان کشور، به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از منابع بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: این مبلغ علاوه بر وامی است که از محل تبصره ۱۶ بودجه است.

به گزارش خبرنگار بازار،سید پرویز فتاح ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، به مصوبات جلسه با استاندار زنجان اشاره کرد و گفت: مقدمات مصوبات امروز طی سال گذشته با همکاری استاندار زنجان فراهم شده بود و امروز توافق نهایی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان ماه‌نشان منطقه هدف بنیاد علوی است،ابراز داشت: ۴۰ میلیارد تومان برای امسال لحاظ و هزینه خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور،گفت: یک هزار واحد مسکن برای محرومان استان زنجان در نظر گرفته شده و بخش عمده کار آغاز و اگر این طرح‌ها به اتمام برسد، سهمیه جدیدی برای استان تعریف می‌شود.

فتاح به مصوبات مربوط به شهرستان خرم‌دره و ابهر اشاره کرد و گفت: در شهرستان خرم‌دره بخش دامپروری، باغداری و زراعت ظرفیت توسعه دارد.

وی با بیان اینکه موافقت برای واگذاری حدود ۵ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن به نفع مردم خرم‌دره صورت گرفته است،ابراز کرد: بنیاد مستضعفان از گذشته زمین‌هایی در تملک دارد که اعلام شد بخشی از این زمین‌ها برای مسکن ملی نیاز است و در این خصوص نیز موافقت شد تا آن قطعات واگذار شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، تاکید کرد: در زمین لیل‌آباد، ۱۰۰ هکتار برای مسکن نهضت ملی توافق کردیم که از همین زمین‌ها ۲۰۰ هکتار برای احداث شهرک صنعتی درخواست کردند که ضمن موافقت، واگذار می‌شود و ۱۰۰۰ هکتار از زمین لیل‌آباد باقی مانده بود که اعلام شد برای توسعه شهر و کاربری‌هایی مختلف نیاز به این مقدار زمین است که با واگذاری این مورد نیز با قیمت کارشناسی موافقت شد و اقدام بسیار مثبت و موثری برای توسعه و آینده زنجان است.

فتاح به منطقه شهید هاشمی‌نژاد اشاره کرد و ابراز داشت: یک زمین در وسط شهر زنجان به نام شهید هاشمی‌نژاد واقع در منطقه بی‌سیم در اختیار بنیاد مستضعفان بود که بیش از ۱۰ هکتار زمین ۶۵ درصد به صورت رایگان به شهرداری برای احداث بلوار و پارک واگذار می‌شود و در این راستا مابقی که در اختیار ما قرار دارد، برای کاربری مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای عبور کمربندی شمالی زنجان ۱۰۰ هکتار نیاز بود که توافق شده و به نفع مردم زنجان اقدام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، به منطقه بی‌سیم شهر زنجان اشاره کرد و بیان داشت برای ساماندهی منطقه بی‌سیم از بنیاد مستضعفان کمک خواسته شد و مقرر شد طرح این موضوع ارائه شود تا ما بتوانیم در آن طرح جامع برای منطقه بی‌سیم تدارک ببینیم و در این میان سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه خود را برای رفع محرومیت و گشایش منطقه بی‌سیم انجام خواهد داد.

فتاح به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از منابع بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: این مبلغ علاوه بر وامی است که از محل تبصره ۱۶ بودجه است که می‌توانیم اختصاص دهیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha