۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کندی روند ساخت مسکن یکی از مشکلات دولت سیزدهم است
عضو هیات رئیسه مجلس:

کندی روند ساخت مسکن یکی از مشکلات دولت سیزدهم است

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امروز کندی ساخت مسکن‌سازی یکی از مشکلات اصلی این کشور است.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق خود گفت: از اقدامات ارکان موثر نظام اسلامی که باعث شده باشگاههای کشورهای ضد تحریمی از جمعیت حدود یکصد میلیون به بیش از نیمی از جمعیت جهان تبدیل شود، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: جناب آقای رئیسی از رفتارهای صادقانه و تلاش‌های شبانه روزی شما و همکارانتان کمال تشکر و قدردانی را دارم اما انتظار داریم آثار تمام تلاش‌ها، کوشش ها و وقت گذاری‌ها در جامعه نمایان باشد، آنچه در بین مردم مشاهده می‌کنیم، اینچنین نیست.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای رییس جمهور، به نظر می‌رسد خلاء یک انسان و کارشناس هماهنگ کننده در داخل تیم‌های مختلف دولت از جمله تیم اقتصادی، بسیار محسوس است، یک معاون هماهنگ کننده قرار دهید که اگر تصمیمی اتخاذ می‌شود، بتوان آن را تا نهایت به مرحله عملیاتی شدن برسانیم، امروز شما در جلسات مختلف دولت تصمیمی گرفته و نکات را مطرح می کنید، اما آیا بررسی کرده اید که کدام یک از این تصمیمات تا پایان به مرحله عملیاتی شدن رسیده‌اند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: انتظار می‌رود آنچه در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود به واسطه دولت عملیاتی شود، در حال حاضر یک مصوبه‌ای در بودجه سال۱۴۰۰ تدوین شد، مبنی بر اینکه کلیه اقلامی که متاثر از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی است نباید افزایش قیمت نسبت به شهریور ۱۴۰۰ داشته باشد، کجای این قانون اجرایی شده است؟ اگر اجرایی شده بود ما در بخش‌های مختلف قانون با این نابسامانی اقتصادی در کشور روبرو نبودیم.

حاجی دلیگانی خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: آقای رئیس جمهور به قول خودتان که در دی ماه ۱۴۰۰ فرمودید؛ ما لایحه نظام عادلانه پرداخت برای همه شاغلان و بازنشستگان می‌آوریم، عمل کنید و دنبال کنید تمام دستگاههای دولت سیزدهم مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه مسکن مشکل اساسی بسیاری از افراد جامعه است، تصریح کرد: امروز کندی ساخت مسکن سازی یکی از مشکلات اصلی این کشور است، رئیس جمهور محترم دستور صادر کنید تا تعداد صدور پروانه‌های ساخت و ساز ساختمانی را در شهرها و روستاها را به شما ارائه کنند، آیا مجوز صدور ساخت و ساز مسکن افزایشی داشته است در برابر یک میلیون واحد مسکونی که باید سالانه ساخته می‌شد!

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از مشکلات در جلسات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در کمیسیون ماده ۵، در کارگروه زیربنایی و در شورای برنامه ریزی استان‌ها است که باعث ایجاد گره در کارها شده است، در روستاها قیمت زمین افزایش پیدا کرده، همچنین در شهرها با رشد چندین برابری زمین مواجه هستیم، چرا اجازه نمی‌دهید قیمت زمین ها الحاق بشود؟ مگر ما در مجلس برای حل این مسائل قانون تصویب نکردیم، چرا قانون مسکن در این رابطه اجرایی نمی شود؟

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر اقتصاد تصریح کرد: آقای خاندوزی شخصاً به بحث بورس وارد بشوید و شفاف‌سازی کنید، چرا به اعتماد مردم ضربه وارد می‌شود؟ همچنین از وزیر نیرو انتظار داریم، نسبت به دائمی شدن آب زاینده رود اقدامات لازم را در خصوص برنامه جامعی که دارند، ارائه دهند و عملیاتی کنند، فرونشست کل شهر مرکز ی اصفهان، بخصوص شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه را در خود فرو می‌برد، بسیاری از ساختمان‌های مدارس شکست خورده و به سرعت به سمت ایجاد فروچاله پیش می رویم، چرا دقت نمی فرمایید و ورود پیدا نمی‌کنید!؟

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مسئله آب شرب دهستان زرکان و شهر لایبید اظهار داشت: موضوع تکمیل شبکه انتقال فاضلاب شهرهای حبیب آباد، علی آباد ملاعلی، شاپورآباد، مصلح آباد، سین، دولت آباد، گز، گرگاب، خورزوق و همچنین میمه، وزوان، زیادآباد و خسروآباد را پیگیری بفرمایید.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: انتظار می‌رود نسبت به ارتقاء بخش میمه اقدامات لازم را بفرمایید، آقای وزیر، این تعداد جمعیت اتباع که در شهرهای اصفهان آمدند به خصوص در شهر دولت آباد را کمتر کنید، حدود ۲۰درصد جمعیت در مدارس، پارک‌ها و اماکن دیگر اتباع هستند، حدود ۸۰ درصد افرادی که از پارک‌ها استفاده می‌کنند اتباع بیگانه هستند، تعدادی از آنها را اجازه بدهید به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر کشور و وزیر ورزش گفت: تسریع در شروع ساخت مترو شاهین شهر و همچنین در مورد تامین اتوبوس‌های یارانه‌ای و اقدامات لازم را انجام دهید. چندین سال از ساخت ورزشگاه شهدای خورزوق می گذرد و حدود ۱۵ سال استخر شاهین شهر با ۹۵ درصد پیشرفت هنوز راکد مانده است، چرا ورود جدی نمی‌کنید و این مشکلات را برطرف نمی‌کنید.

نماینده مردم میمه خطاب به وزیر بهداشت یادآور شد: نسبت به تکمیل بیمارستان شهدای خورزوق، شهدای بلغار، نوسازی و شبانه روزی شدن مرکز درمانی دستگرد و همچنین رفع نگرانی‌های مردم از بابت دارو و کمک به استقرار تجهیزات تشخیصی در درمانگاه گز و همچنین در رفع کمبود های بیمارستان گلدیس اقدامات لازم را انجام دهید.

دلیگانی در پایان خطاب به وزیر کشاورزی خاطر نشان کرد: دام‌های مولد این سرمایه‌های ملی سر بریده می‌شوند و تا سالیان سال نمی‌توانیم آنها جایگزین کنیم چرا موضوع نهادهای دامی یکبار برای همیشه حل نمی‌شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha