۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
همایش معرفی ظرفیت‌های گردشگری اروند در برج میلاد تهران برگزار شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

همایش معرفی ظرفیت‌های گردشگری اروند در برج میلاد تهران برگزار شود

آبادان- مویدراد، یک فعال گردشگری گفت: همایش معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) در برج میلاد تهران برگزار شود.

جبار مویدراد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهر آبادان در گذشته قطب گردشگری خاورمیانه بوده است ولی متاسفانه با وقوع جنگ تحمیلی زیرساخت‌های آن از بین رفت.

وی افزود: یکی از شهرهای ایران که طی دهه‌های اخیر به واسطه بهره‌گیری از نظر متخصصان و همت شهرداری توانسته در زمینه گردشگری به گونه‌ای پیشرفت کند که اکنون یکی از قطب‌ها شود، شهر تهران است.

این فعال گردشگری ادامه داد: اینکه مرتبا اعلام کنیم آبادان دروازه ورود مدرنیته بوده، آبادان شهر اولین‌ها بوده، آبادان قدمت داشته و ... شاید کلیشه‌ای شده باشد و اکنون باید بررسی کنیم گردشگری این شهر در چه جایگاهی قرار دارد و برای پیشرفت آن باید چه اقدامی انجام شود؟

موید راد با تاکید بر اینکه باید به دنبال طرح‌های موفق گردشگری در ایران باشیم که اکنون قالب آنها در شهر تهران اجرا شده است، خاطرنشان کرد: شهر آبادان آسفالت ندارد، فاضلاب آن مشکل دارد، شش ماه هوای آن گرم است ولی آیا این شهر ظرفیت ندارد؟

وی ابراز امیدواری کرد: رودخانه‌های زیبای آبادان، نخلستان‌ها، روستاها، حصیر و غذاهای محلی بعضی از ظرفیت‌های گردشگری است که باید آنها را تقویت کرد.

این پژوهشگر گردشگری اضافه کرد: باید برای شش ماهی که شهر آبادان هوای مطلوب دارد برنامه‌ریزی شود، زیرا گردشگری یک صنعت فصلی است.

مویدراد توضیح داد: ضرورت دارد همایش فرصت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند(آبادان-خرمشهر) در برج میلاد تهران برگزار شود تا ظرفیت‌ها از این طریق به صورت وسیع اطلاع رسانی شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha