۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
صرفه جویی ۸۰۰ میلیون دلاری با طرح جهش تولید در دیمزارها
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اعلام کرد

صرفه جویی ۸۰۰ میلیون دلاری با طرح جهش تولید در دیمزارها

نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، صرفه جویی ۸۰۰ میلیون دلاری را به دنبال داشته است.

به گزارش بازار، عارف نورزوی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ و طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور گفت: امسال پیش بینی می‌شد تا حدود یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی از اجرای طرح جهش تولید داشته باشیم که به هدف بیش از ۸۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دست پیدا کردیم.

نورزوی افزود: در سال نخست برنامه یک و نیم ملیون هکتار و در سال دوم ۲ میلیون هفتصد هزار هکتار از اراضی دیمزار کشور، زیر پوشش طرح جهش قرار گفتند و و امسال که سال سوم برنامه است، بنا داریم بیش از ۵ میلیون و دویست هزار هکتار هکتار را در ۲۱ استان زیر پوشش طرح ببریم.

وی تاکید کرد: برنامه ما برای حمایت از کشاورزی در بذر، کود و ادوات کشاورزی و دیگر امکانات است و شرایط خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه به رغم خشکسالی کشور عمده اهداف برنامه جهش تولید محقق شده گفت: امسال که سال سوم برنامه است، شرایط به نحوی است که اهداف برنامه به هیچ وجه خارج از دسترس نیست.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همچنین درباره جهش تولید در شیلات کشور نیز تصریح کرد: وزیر جهاد و کشاورزی پیشنهادی مبنی بر ورود ستاد اجرایی به بخش شیلات مطرح کردند که قرار شد در این باره برنامه ریزی و طرح مشترکی تهیه شود.

وی عنوان کرد: فعلا بحث‌های مقدماتی است، اما عزم دو طرف این است که برنامه‌ها دنبال شود وفکر می‌کنم تا یک ماه آینده به نتیجه و جمع بندی در این باره برسیم.

نورزوی درباره ورود ستاد اجرایی حضرت امام به تامین مایحتاج مردم مثل برنج و گوشت که، قیمت آن‌ها افزایش چشمگیری داشته اظهارداشت: ستاد اجرایی در تولید گوشت و گوشت سفید، ماهی و عسل و تولید انواع و اقسام نیازهای غذایی مردم وارد عرصه شده است که تولیدات بسیار خوبی نیز در این زمینه داشته است که آثارش قطعاً به جامعه منتقل خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha