۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
امسال مجوز برداشت گیاهان دارویی در استان همدان صادر نمی شود
معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

امسال مجوز برداشت گیاهان دارویی در استان همدان صادر نمی شود

همدان - معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال هیچ گونه مجوز برداشت گیاهان دارویی در استان همدان صادر نمی شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، عباس قبادی بابیان اینکه برداشت گیاهان دارویی به طور سنتی و غیراصولی موجب تخریب رویشگاه های این محصولات شده و گاهی موجب در معرض انقراض قرار گرفتن آنها می شود، هدف از ایجاد این ممنوعیت را ایجاد فرصتی دوباره برای تقویت و تجدید رویش گیاهی عرصه های طبیعی همدان دانست.

وی افزود: منابع طبیعی همدان همسو با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری به ویژه در مناطق روستایی و جلوگیری از ایجاد آلودگی در نقاط مرتعی و جنگلی، برداشت گیاهان دارویی را ممنوع کرد.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: امسال به دلیل بارندگی های مطلوب، رویش گیاهان دارویی در مراتع از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در جلوگیری از برداشت این گیاهان باعث می شود گونه ها یک سال استراحت کرده و خود را بازیابی کنند.

قبادی با بیان اینکه امسال هیچ گونه مجوز برداشت گیاهان دارویی در استان همدان صادر نمی شود، گفت: هر گونه حمل و برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه های طبیعی استان همدان ممنوع بوده و قاچاق محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر برداشت کنندگان گیاهان دارویی در استان همدان افراد غیربومی هستند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه برداشت بی رویه محصولات فرعی، تخریب، تصرف و آتش سوزی در مراتع و جنگل ها مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

کد خبر: ۱۶٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha