۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
حمایت بخش خصوصی از تهاتر با گروه دی ۸

حمایت بخش خصوصی از تهاتر با گروه دی ۸

رئیس اتاق ایران در نشست اتاق‌های بازرگانی کشورهای سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-۸ گفت: ایجاد امکان تهاتر بین کشورهای عضو دی ۸، از جمله مواردی است که قبلاً مطرح شده و اتاق ایران هم از آن حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، غلامحسین شافعی توانمندی‌های گسترده در زمینه تولید و تکنولوژی روز، منابع عظیم، ریشه‌های مشترک فرهنگی و اعتقادی، جمعیت جوان، تحصیل‌کرده و پویا و دسترسی‌های جغرافیایی را از فاکتورهای بسیار مهم و قابل‌توجه گروه دی ۸ برشمرد و افزود: روابط پایدار اقتصادی، تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی و تعامل مثبت با جهان صنعتی، مستلزم قرارگیری کشورهای عضو دی-۸ در زنجیره تأمینِ اعضا و کشورهای منطقه و جهان با منطق همگرایی است.

رئیس اتاق ایران همچنین گفت: تنها راه فعال کردن اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی کشورهای عضو دی-۸، تقویت زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری مشترک در کشورهای یکدیگر، تولید مشترک و همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه اعضا به منظور پیشرفت صنعتی و تولیدی است.

شافعی با اشاره به بهره‌مندی ایران از منابع گسترده نفتی و گازی و اقلام مختلف معدنی، قرارگیری آن در چهارراه ترانزیتی شرق-غرب-شمال-جنوب و دسترسی مناسب به بازارهای منطقه، بر آمادگی کامل کشور برای نقش‌آفرینی گسترده به منظور قرارگرفتن در این زنجیره و پذیرش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

رئیس اتاق ایران همچنین از روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو دعوت کرد به همراه هیات‌های تجاری به ایران عزیمت کنند و در همایش‌های تجاری، میهمان فعالان اقتصادی ایرانی در اتاق ایران باشند. شافعی همچنین برای میزبانی دوره‌های بعدی اجلاس اتاق بازرگانی دی ۸ اعلام آمادگی کرد.

به گفته شافعی، گروه اقتصادی دی ۸ از هشت کشور درحال‌توسعه اسلامی با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر و تولید ناخالص اقتصادی بیش از ۴ تریلیون دلار تشکیل شده است که با توجه به بهره مندی از مناسبات حسنه می‌توانند قدرتی غیرقابل‌انکار در عرصه اقتصادی و همکاری‌های چندجانبه باشند.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha