۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
زیان بیشتر آلمان از قطع ارتباط تجاری با ایران

زیان بیشتر آلمان از قطع ارتباط تجاری با ایران

رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که امروز در ایران صورت گرفته است، قطع ارتباط تجاری بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، به ضرر تجار آلمانی تمام می‌شود.

به گزارش بازار، مایکل شومان رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که امروز در ایران صورت گرفته است، قطع ارتباط تجاری بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، به ضرر تجار آلمانی تمام می‌شود و ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در ایران بهره ببریم.

شومان در این نشست خواستار اختصاص فضای نمایشگاهی بیشتر به تجار آلمانی در نمایشگاه‌های داخل ایران هم شد.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت هم در نشست مشترک با رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) بر توسعه روابط تجاری بخش خصوصی دوکشور به دور از مسائل سیاسی تاکید کرد و گفت: تجربه همکاری با سایر کشورها نشان می‌دهد روابط تجاری را می‌توان فارغ از نگاه سیاسی گسترش داد.

در این جلسه نمایندگان دو کشور در خصوص اعزام هیات‌های تجاری و پذیرش آن‌ها به توافق رسیدند و طرف آلمانی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که امروز در ایران صورت گرفته است، قطع ارتباط تجاری بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، به ضرر تجار آلمانی تمام می‌شود و ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در ایران بهره بریم.

در ادامه این جلسه که با حضور قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس و محمود فرازنده سفیر ایران در آلمان برگزار شد، دو طرف در خصوص برقراری ارتباط پلتفرم‌های تجاری B۲B و B۲C به توافق رسیدند. این توافق تاجران را با یکدیگر آشنا می‌کند و آنان می‌توانند بدون ملاقات حضوری و صرف وقت، هزینه محصول مورد نظر خود را شناسایی یا برای محصول خود بازاریابی کنند.

طرف آلمانی در این نشست از راه اندازی مرکز تجاری ایران در برلین استقبال و تاکید کرد: درصورت راه اندازی، با تمام توان برای وصل کردن تاجران آلمانی به مرکز تجاری ایران و در نهایت تاجران ایرانی اقدام می‌کند.

ارتباط صندوق ضمانت با صندوق‌های بیمه‌ای آلمان دیگر موضوعی بود که از سوی پیمان پاک، مطرح و مورد استقبال مایکل شومان قرار گرفت و قرار بر این شد که طرفین از راهکار جایگزین LC برای توسعه روابط تجاری استفاده کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان این نشست برای اختصاص فضای نمایشگاهی با تخفیف قابل توجه به شرکت‌های آلمانی و پذیرش هیأت‌های تجاری این کشور اعلام آمادگی کرد و از برگزاری جلسات B۲B با تاجران ایرانی خبر داد.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha