۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
احتمال اصلاح جفت ارز دلار/روبل با وجود سبز شدن نمودار قیمت
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح جفت ارز دلار/روبل با وجود سبز شدن نمودار قیمت

جفت ارز دلار آمریکا / روبل روسیه (USD/RUB) بار دیگر حرکت صعودی خود را از سر گرفته و با اینحال، این حرکت در یک سطح مقاومت کلیدی متوقف شده و احتمال اصلاح نرخ از همین نقطه بسیار زیاد است.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار آمریکا / روبل روسیه (USD/RUB) بار دیگر حرکت صعودی خود را از سر گرفته و با اینحال، این حرکت در یک سطح مقاومت کلیدی متوقف شده است.

جفت USD/RUB به شوک ناشی از کاهش ۱۵۰ واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی روسیه در روز جمعه، به شدت واکنش نشان داده بود. این حرکت فراتر از انتظارات بازار بوده و نرخ بهره را به سطح قبل از جنگ اوکراین بازگرداند. این پنجمین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی روسیه در سال جاری پس از تقویت روبل در برابر همتایان خود و کاهش تورم بود.

با آغاز وضع نخستین تحریم ها علیه اقتصاد روسیه، بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را از ۹.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد. با این حال، به نظر می رسد مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای جذب تقاضای روبل موثر واقع شده و جفت ارز USD/RUB را از اوج ۱۵۴.۲۵ در ۷ مارس به سطوح فعلی یعنی کمی بالاتر از ۵۸.۱۱ سوق داده است.

علاوه بر این، کاهش تورم سالانه از ۱۷.۱ درصد در ماه مه به ۱۵.۵ درصد در ژوئن به بانک مرکزی روسیه فرصت داد تا بار دیگر کاهش نرخ ها را آغاز کند.

بانک مرکزی روسیه همچنین درها را برای کاهش بیشتر نرخ در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ باز گذاشته و پیش بینی کرده که نرخ تورم به زیر ۱۲٪ و بین ۵ الی ۷ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

پیش بینی نرخ USD/RUB

احتمال اصلاح جفت ارز دلار/روبل با وجود سبز شدن نمودار قیمت

این جفت در حال حاضر مقاومت در نقطه ۵۸.۵۶۲۱ (بالاترین نرخ ۱۶ ژوئن) را به چالش می کشد. شکستن این سطح برای دسترسی گاوها به مقاومت ۶۰.۹۵۸۱ لازم است. بالاتر از این سطح، ۶۲.۷۶۲۵ و ۶۴.۴۸۰۳ (بالاترین نرخ ۸ جولای) اهداف قیمتی اضافی برای شمال محسوب می شوند.

در طرف مقابل، سطح حمایت ۵۵.۵۱۲۳ (کمترین سطح ۲۲ جولای) در صورتی که اقدام قیمت در نقطه مقاومت ۵۸.۵۶۲۱ رد شود، به یک هدف نزولی اضافی تبدیل خواهد شد. اگر گاوها نتوانند از ۵۵.۵۱۲۳ دفاع کنند، مسیر رسیدن به ۵۳.۸۶۰۰ (کمترین سطح ۲۰ جولای) وارد صحنه خواهد شد. در نهایت، در صورت ادامه وخامت اوضاع، یک هدف قیمت اضافی به سمت جنوب در نقطه ۵۱.۶۲۲۵ ، بازی را به سود خرس ها تمام خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha