۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
۵۰۰ مگاوات برق از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عراق می شود
تا پیش از تابستان

۵۰۰ مگاوات برق از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عراق می شود

وزارت برق عراق اعلام کرد تا پیش از فرا رسیدن فصل تابستان، ۵۰۰ مگاوات برق از طریق کویت و در قالب پروژه اتصال شبکه های برق با کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد شبکه ملی برق عراق خواهد شد.

به گزارش بازار احمد العبادی سخنگوی وزارت برق عراق در گفتگو با روزنامه الصباح گفت این وزارتخانه قراردادی را با هیات اتصال برق خلیج فارس وابسته به شورای همکاری خلیج فارس با هدف احداث دو خط انتقال برق فشار قوی (۴۰۰ کیلو ولت) به امضاء رسانده که قرار است هزینه احداث این دو خط بر عهده هیات اتصال برق خلیج فارس باشد. 

وی افزود این دو خط در مجموع به طول ۳۰۰ کیلومتر هستند که به دو مسیر تقسیم می شوند؛ یکی داخل عراق و به طول ۸۰ کیلومتر و دیگری در داخل کویت و به طول ۲۲۰ کیلومتر تا از یکسو بواسطه ایستگاه تبدیل ۴۰۰ کیلو ولتی با شبکه ملی برق عراق متصل شوند و از سوی دیگری ادامه خط اصلی برق شبکه خلیج فارس با همان ویژگی ها و استانداردهای فنی باشند.

وی اشاره داشت که این پروژه  در مرحله اول (یعنی پس از راه اندازی دو خط مذکور تا پیش از تابستان آینده)، به عراق امکان وارد کردن ۵۰۰ مگاوات برق با قیمت رقابتی بازار خلیج فارس می دهد. 

وی در ادامه تاکید کرد: "این توافق نامه در مرحله دوم خود شامل ایجاد شبکه تبادل انرژی برق "جریان مداوم (CDVH)" بین عراق و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس واروپا" می شود.

لازم به ذکر است عراق در نظر دارد در آینده نزدیک تبدیل به یک مرکز منطقه ای برق و حلقه پیوند بین شبکه برق ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس تا اروپا شود.

کد خبر: ۱٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha