۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
احتمال اصلاح نرخ جفت ارز دلار/روپیه در بازار/ تعیین اهداف قیمت
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز دلار/روپیه در بازار/ تعیین اهداف قیمت

نرخ جفت ارز دلار/روپیه هند (USD/INR) طی چند روز گذشته تثبیت نسبی قیمت را تجربه کرده و به احتمال زیاد در مسیر اصلاح قدم بر خواهد داشت.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز دلار/روپیه هند (USD/INR) طی چند روز گذشته تثبیت نسبی قیمت را تجربه کرده است. اکنون سرمایه گذاران بر نتیجه جلسه تصمیم گیری چهارشنبه این هفته فدرال رزرو در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی و همچنین نشست هفته آینده بانک مرکزی هند (RBI) تمرکز کرده اند. این جفت ارز در حال حاضر، روی ۷۹.۷۰ معامله می شود که کمی پایین تر از بالاترین سطح تاریخی آن یعنی ۸۰.۲۲ است.

جفت ارز USD/INR طی چند ماه گذشته با ادامه قدرت دلار آمریکا در یک روند صعودی قوی قرار داشته و این در حالیست که شاخص دلار در این ماه به ۱۰۹.۳۰ دلار رسید که بالاترین سطح طی بیش از سه دهه گذشته است.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای جهت دهی به نرخ دلار/روپیه، اعلام تصمیم فدرال رزرو در خصوص تعیین میزان افزایش نرخ بهره بانکی خواهد بود که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است. تحلیلگران انتظار دارند که با ادامه افزایش تورم، فدرال رزرو تصمیم به افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی در آمریکا گیرد. داده های منتشر شده در اوایل این ماه نشان داد که تورم این کشور در ماه ژوئن به ۹.۴ درصد رسید که بالاترین میزان طی بیش از چهار دهه گذشته محسوب میشود.

قیمت دلار به روپیه، همچنین به داده های اقتصادی مهم از ایالات متحده مانند اعتماد مصرف کننده آتی، تولید ناخالص داخلی و اعداد PCE واکنش نشان می دهد.

این جفت ارز در مرحله بعدی به آخرین تصمیم بانک مرکزی هند درباره افزایش نرخ بهره بانکی که برای ۴ آگوست برنامه ریزی شده است، واکنش نشان خواهد داد. از آنجایی که تورم هند در حال افزایش است، انتظار می‌رود این بانک در این نشست، نرخ بهره بانکی را برای مقابله با تورم افزایش دهد. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که این بانک مانند همتایان جهانی خود آنقدر هم جنگ طلبانه رفتار نکند.

جفت ارز دلار/روپیه همچنین به افزایش درآمدهای هند و ایالات متحده واکنش نشان خواهد داد. برخی از برترین شرکت های هندی که نتایج خود را منتشر خواهند کرد عبارتند از بانک ICICI ، و تاتا موتورز. شرکت هایی مانند اپل و گوگل نیز نتایج خود را در ایالات متحده منتشر خواهند کرد.

پیش بینی نرخ USD/INR

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز دلار/روپیه در بازار/ تعیین اهداف قیمت

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله دلار آمریکا به روپیه هند طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این جفت در نقطه ۸۰ با مقاومت قوی روبرو شده و حرکت صعودی آن متوقف شد. نرخ جفت ارز مذکور همچنین بین میانگین های متحرک ساده ۲۰ و ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) یک الگوی واگرایی نزولی تشکیل داده است.

بنابراین، این جفت احتمالاً روند نزولی را از سر خواهد گرفت؛ زیرا فروشندگان حمایت کلیدی را در ۷۹.۵۰ هدف قرار می دهند. حرکت به سمت بالاتر از نقطه مقاومت مهم ۸۰ ، نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha