۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
واردات ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در سال ۹۸
سخنگوی گمرک عنوان کرد

واردات ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در سال ۹۸

لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در سال گذشته به کشور خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید روح الله لطیفی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این در حالی که سال ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به مملکت وارد شده بود.

وی همچنین اظهارداشت: سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نزدیک به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی بیشتر وارد بنادر کشور شد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: این نشان می دهد سال گذشته ۲۵ درصد بیشتر کالای اساسی نسبت به سال ما قبل وارد مملکت شده است.

وی در ادامه افزود: ذخایر کالاهای اساسی کشور ذخایر مطمئنی است و مردم نباید در این زمینه هیچ گونه نگرانی داشته باشند.

لطیفی با بیان اینکه چهار میلیون تن کالای اساسی هنوز در بنادر موجود و ترخیص نشده است، اظهارداشت: از این میزان کالا دو میلیون تن در انبارهای بنادر، ۸۰۰ هزار تن در لنگرگاه ها و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن روی شناورهاست.

وی ادامه داد: بخشی از این کالاها آماده ترخیص، بخشی هنوز اظهار نشده به سبب انتقال و تخصیص ارز و بخشی هم مربوط به عدم مراجعه صاحبان کالا اعم از دولتی و خصوصی برای ترخیص کالای خود است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی گفت: علت مراجعه نکردن صاحبان کالا شاید این باشد که در کشور به اندازه کافی کالای اساسی به خصوص در حوزه گندم و نهاده های دامی موجود است.

وی با اعلام اینکه فقط نزدیک به دو میلیون تن کالا به گمرک اظهار شده است، افزود: تمامی مراحل گمرکی ۵۰۰ هزار تن از این میزان کالا انجام شده فقط کافیست کامیون ها برای حمل کالا اعزام شوند.

لطیفی یادآورشد: همچنین ۵۰۰ هزار تن دیگر هم مراحل آخر ترخیص خود را طی می کنداگر صاحبان کالا جدیت بیشتری داشته باشندو پیگیری کنند این میزان کالا نیز طی چند روز آینده ترخیص خواهدشد و بقیه هم منتظر تخصیص ارز است.

کد خبر: ۱۶٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha