۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
پیش بینی خرید تضمینی ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش بینی خرید تضمینی ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق پیش بینی های کارشناسان کشاورزی استان در سال جاری ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار،  ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نخستین محموله از گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه این گندمها از مزارع استان به صورت تضمینی خریداری شد، اظهار داشت:  همچنین در نخستین مرحله، چهار هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.

صداقت کیش تصریح کرد: در راستای رفاه حال کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و دو مرکز خرید تضمینی کلزا در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: در همین راستا در شهرستان گچساران نخستین محموله گندم برداشت شده از مزارع این شهرستان به میزان دو هزار و ۱۵۰ کیلوگرم خریداری شد.

صداقت کیش با بیان اینکه میزان تولید کلزا در استان به بیش از دو برابر رسیده است، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از دو هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا در مناطق گرمسیری استان خرید تضمینی شد و میزان تولید کلزا در سال گذشته در استان یک هزار و ۲۰۰ تن بود.

کد خبر: ۱۶٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha