۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
انتقال طرح بورس کالا به وزارت صمت به صلاح نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

انتقال طرح بورس کالا به وزارت صمت به صلاح نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره طرح انتقال بورس کالا از زیرمجموعه وزارت اقتصاد به وزارت صمت گفت: فکر نمی‌کنم مجلس با این طرح موافقت کند، چراکه انتقال این طرح مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار، جعفر قادری در مورد طرح تنظیم بازار مجلس وانتقال بورس کالا از زیرمجموعه وزارت اقتصاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: انواع و اقسام بورس جز ساختارهای بازار سرمایه هستند که زیر مجموعه وزارت اقتصاد فعالیت می‌کنند. ممکن است بخشی از این بازارها با وزارت صمت و بخشی با وزارت کشاورزی در ارتباط باشند، اما این دلیل نمی‌شود که زیر مجموعه این وزارتخانه‌ها قرار گیرند؛ چراکه طبق قانون زیر مجموعه وزارت اقتصاد باید باشند.

این نماینده مجلس گفت: شاید در برخی موارد نیاز باشد مجموعه بورس کالا با دستگاه‌های دیگر هماهنگ باشد، ولی ساختارش باید زیر مجموعه وزارت اقتصاد باشد و انتقال آن به سایر وزارتخانه‌ها غیرکارشناسی و غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: مجموعه بازار سرمایه به وزارت اقتصاد ربط دارد؛ همانگونه که بانک مرکزی و بازار پول، بیمه و گمرک باید زیر مجموعه وزارت اقتصاد باشند، اما اینکه بخواهیم هر کدام از این مجموعه‌ها را از وزارت اقتصاد جدا کنیم توجیه منطقی ندارد. اتفاقا ساختار وزارت اقتصاد خوب و دقیق است و نیاز به تغییر ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر طرحی در مورد بازار سرمایه در مجلس مطرح می‌شود، باید در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha