۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
خروجی مالی صنعت گردشگری در گلستان محسوس نیست
یک فعال حوزه گردشگری:

خروجی مالی صنعت گردشگری در گلستان محسوس نیست

گرگان- رجبی نسب، یک فعال حوزه گردشگری گفت: آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص افزایش تعداد مسافران به گلستان با اتفاقات هم خوانی ندارد و آورده مالی آن برای مردم محسوس نیست.

المیرا رجبی نسب در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در خصوص مقصد گردشگری شدن گلستان یک سری آمار از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌آید که با آنچه مشاهده می‌شود هم خوانی ندارد.

این فعال حوزه گردشگری ضمن اظهار خرسندی از تنوع اقامتگاه در استان، گفت: سؤال اینجاست که این گردشگرانی که چند روزی در استان اقامت داشتند برای ایجاد رغبت سفر دوباره آن‌ها به گلستان چه اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه گلستان در سال ۹۹ بعد از گذشت ۲۲ سال از استان شدن، دارای سند جامع گردشگری شد، افزود: سند آمایش سرزمین در بخش گردشگری یک مجموعه کامل با افق ۱۴۱۴ است اما متأسفانه تاکنون درباره آن سخنی به میان نیامده است.

این مدرس دانشگاه ضمن انتقاد از اظهارات برخی مدیران مبنی بر ضرورت ایجاد جاذبه در گلستان برای استقبال بیشتر گردشگران از استان، گفت: این خطه به قدر کافی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی برخوردار است و نیاز به ایجاد جاذبه جدید ندارد.

او با تأکید بر اینکه گلستان در شرایطی قرار گرفته که به خلاقیتی در اجرا نیاز دارد، اضافه کرد: اگر ما نگاهمان را به این حوزه تغییر دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که گردشگری شامل چند مورد کوچک نمی‌شود بلکه دنیای پیچیده و چند بخشی دارد.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha