۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
اختصاص ۲ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی گنبدکاووس به جهش تولید مسکن
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص ۲ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی گنبدکاووس به جهش تولید مسکن

گرگان- ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اختصاص ۲ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی گنبدکاووس  به قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: عرصه مذکور بزودی برای آغاز عملیات اجرایی مهیا می شود.

مهدی ملک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از محل اراضی مازاد دستگاه های دولتی و از ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون میزان دو هکتار از اراضی متعلق به سازمان جهاد کشاورزی در شهر گنبدکاووس تملک و مصوب شد تا عرصه برای طرح ملی مسکن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با تاکید بر رفع مشکلات تامین زمین برای ساخت دو هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی مطابق با برنامه سالانه در شهرستان گنبدکاووس، افزود: ۱۲ هزار و ۲۲۹ نفر از شهروندان گنبدکاووس در سامانه ثمن ثبت نام کرده که بیش از ۷۰ درصد آنها تعیین تکلیف شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به زمین موجود، ۱۸۳ نفر از اهالی گنبدکاووس اقدام به افتتاح حساب و از این میان ۱۰۸ نفر اقدام به واریز بیش از ۴۰۰ میلیون ریالی کرده‌اند.

ملک بیان کرد: موضوع عرصه ۳۰۳ هکتاری گنبدکاووس با مالکیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، واقع در حریم شهرگنبد هم بررسی شده و با پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی اختصاص حداقل ۱۰۰ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر گنبدکاووس در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ادامه داد: اختصاص و انتقال سند مالکیت بخشی از عرصه متعلق به کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر گنبدکاووس در راستای تامین زمین برای احداث مسکن محرومین و وفق توافقنامه های موجود هم به مراحل نهایی نزدیک شده است.

ملک در خصوص عرصه گدم آباد توضیح داد: این عرصه به مساحت ۴۸ هزار مترمربع متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن بوده که در محدوده روستای گدم آباد از روستاهای داخل حریم شهر گنبدکاووس است و با توجه به مصوبه شورای مسکن این عرصه در قالب مسکن شهری بارگذاری خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha