۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
 ۵۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان کار دولت افتتاح می شود
وزیر راه و شهرسازی:

۵۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان کار دولت افتتاح می شود

صومعه سرا - وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت، ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به سطح آزادراه های کشور افزوده و بهره برداری می شود.

به گزارش بازار، محمد اسلامی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شهرستان صومعه سرا در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: دو پیمانکار برای اجرای این پروژه‌ها مشخص شده که اقدامات خوبی نیز انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه توقف برخی از پروژه تنها به دلیل وجود کمبودهای اعتباری نیست، افزود: آزادسازی حریم این پروژه‌ها بخشی از موانعی است که در مسیر اجرای پروژه‌ها با آن مواجه هستیم که انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری با دولت در زمینه انجام دهند مسئولان شهرستان نیز باید اهمیت اجرای این طرح‌ها را برای مردم توضیح دهند.

وزیر راه در ادامه با اشاره به اینکه امروز این وزارتخانه کشور را به یک کارگاه ساختمانی تبدیل کرده و با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه ریلی در کشور وجود دارد، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر دیگر نیز در دست مطالعه و یا اجرا داریم که اقدامی ارزشمند و بزرگ است.

وی با بیان اینکه در حوزه آزادراه نیز پروژه‌های در دست اجرا داریم، تصریح کرد: تا پایان کار دولت ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه به آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد.

شناسایی ۲۱۵ نقطه حادثه خیز در راهها

اسلامی همچنین به موضوع رفع نقاط حادثه خیز که مورد تاکید پلیس راه و ناجا بوده نیز اشاره و بیان کرد: ۲۱۵ نقطه حادثه ساز از سوی ناجا اعلام شده که تاکنون بیش از ۶۰ مورد توسط عوامل راهداری برطرف شده و ۱۴۵ مورد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تقاطع خلخال به اسالم که بعد از ۱۷ سال هنوز تکمیل نشده اشاره کرد و با بیان اینکه با کمک استانداری اردبیل مباحث و موارد برطرف کردن موانع تصویب شده است، تأکید کرد: چندین اراضی در مسیر وجود دارد که در صورت همکاری مالکان مردم می‌توانند تا قبل از پایان سال از مسیر بهره مند شوند.

وزیر راه با اشاره به پروژه‌های استان گیلان، گفت: با توجه به این استان گیلان بخشی از ترافیک کریدور شمال- جنوب و شرق و غرب کشور را پوشش می‌دهد اجرای پروژه‌های حوزه راهداری در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ما نیز اهتمام ویژه به این استان داریم.

وی در ادامه در خصوص دو پروژه خط آهن رشت به بندر کاسپین و رشت به انزلی نیز اظهار کرد: رشت به بندر کاسپین به دلیل اینکه موانع کمتری دارد احتمال بهره‌برداری آن تا یکسال آینده وجود دارد اما پروژه ریلی رشت به انزلی به دلیل وجود مشکلات زیست محیطی زمان بندی دقیقی نمی‌توانیم برای تکمیل آن اعلام کنیم.

اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در این زمینه در استان، افزود: در مورد پروژه ریلی رشت - انزلی موضوعاتی درباره تالاب بیان شده و اینکه وجود موج شکن باعث خشک شدن بخشی از تالاب می‌شود که این موضوع به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده تا مطالعات لازم در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات اولیه این موضوع تأیید نشده و جلسات کارشناسی برگزار شد که نیازمند مصوبه شورای عالی محیط زیست است. وجود این موانع و مواردی در اختیار ما نبوده اگر این موضوع برطرف شود می‌توانیم این پروژه را در زمان بندی مناسب تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

وزیر راه با اشاره به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و دکتر نوبخت برای تکمیل این پروژه تا پایان کار دولت، ادامه داد: بنده نمی‌توانم هیچ وعده‌ای بدهم زیرا خارج از اختیارات بنده بوده و با توجه به حساسیت بنده روی مسائل زیست محیطی، پروژه اجرا نمی‌شود که به اکوسیستم منطقه آسیب وارد کند و تا زمان رفع این مشکل زمان دقیقی برای تکمیل پروژه مشخص نخواهد شد.

کد خبر: ۱٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha