۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
تحریم های غیرقانونی علیه روسیه مانع صدور مواد غذایی است
وزیر خارجه روسیه:

تحریم های غیرقانونی علیه روسیه مانع صدور مواد غذایی است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بحران غذایی در قاره آفریقا تاکید کرد تحریم‌های غیر قانونی علیه روسیه مانع از صادرات مواد غذایی و حبوبات از روسیه به کشورهای دیگر می‌شود.

به گزارش بازار، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بحران غذایی در قاره آفریقا تاکید کرد تحریم‌های غیر قانونی علیه روسیه مانع از صادرات مواد غذایی و حبوبات از روسیه به کشورهای دیگر می‌شود.

لاوروف در کنفرانس مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: امروز در قاهره با مسئولان مصری درباره مسائل بسیار مهمی رایزنی کردیم. درباره حمایت از روابط دو کشور در عالی‌ترین سطوح و شراکت دو جانبه توافق شد. البته این توافق یک سال پیش در سوچی به امضا رسیده بود.

وی افزود: ما نباید اجازه بدهیم که روابط اقتصادی ما دچار خلل شود. این روابط در سایه تحریم‌های آمریکا و شرکای آن حائز اهمیت است. ما طرح‌های مشترک بزرگی داریم. موضوع حمایت از ساخت نیروگاه برق هسته‌ای مصر و طرح ایجاد منطقه صنعتی روسیه در مصر از جمله این گفتگوها بود.

همچنین درباره طرح‌های صنعتی و توسعه خطوط ریلی رایزنی کردیم. ما روابط خود را با شرکای خود از جمله مصر در عرصه نفت و گاز توسعه خواهیم داد. در این گفتگوها ما تاکید کردیم که شرکت‌های روسی متعهد به صادرات حبوبات به مصر به تعهدات کامل خود عمل خواهند کرد.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha