۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
رشد ۳۰ درصدی تفاهم‌نامه‌های امسال در صنعت و کشاورزی
مدیرکل امور مشترکان توانیر عنوان کرد

رشد ۳۰ درصدی تفاهم‌نامه‌های امسال در صنعت و کشاورزی

مدیرکل امور مشترکان توانیر از رشد ۳۰ درصدی تفاهم‌نامه‌های امسال در صنعت و کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی، با اشاره به تعدیل ۳۰۰ مگاوات از مصارف روشنایی معابر در ساعات اوج بار شب، از انعقاد ۵۶۰ هزار تفاهم‌نامه با صنایع و کشاورزی خبر داد که ۳۰ درصد نسبت به پارسال رشد داشته و حدود ۴ هزار تفاهم‌نامه نیز برای بهره‌گیری از مولدهای خود تأمین ادارات بسته شد که پیش‌بینی می‌شود تا ۸۰۰ مگاوات با برنامه پیک سایی همکاری داشته باشند.

مدیرکل امور مشترکان توانیر گفت: طبق مصوبه دولت مشترکان کشاورزی ۵ ساعت در روز با برنامه‌های صنعت برق همکاری کنند، صد درصد بهای برق آن‌ها بخشوده می‌شود، اما پاداش همکاری صنایع متناسب با دوره همکاری و توان کاهش یافته محاسبه می‌شود که به طور متوسط ۳ برابر مبلغ انرژی جابه‌جا شده مشمول تشویق می‌شوند و معمولاً بین ماه‌های مهر و آبان در قبوض برق آن‌ها اعمال می‌شود.

وی میزان همکاری بخش کشاورزی با برنامه‌های پیک‌سایی صنعت برق در ساعات اوج بار را تاکنون به طور متوسط ۲۰۰۰ مگاوات و بخش صنعت را متوسط ۴۷۰۰ مگاوات عنوان و تصریح کرد: بخش صنعت در دو بخش شامل مشترکان صنعتی بخش انتقال به میزان ۲۵۰۰ مگاوات و مشترکان صنعتی بخش توزیع به میزان ۲۲۰۰ مگاوات همکاری داشتند.

به گفته اقای یاقوتی، ادارات نیز علاوه بر حدود ۷۰۰ مگاوات کاهش مصرف، ۵۰۰ مگاوات مولدهای خودتامین خود را در پیک بار به مدار آوردند.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha