۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
هشدار درباره پایان هفته سیلابی در اصفهان/گردوغبار استان را فرا می‌گیرد
مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد؛

هشدار درباره پایان هفته سیلابی در اصفهان/گردوغبار استان را فرا می‌گیرد

اصفهان - شیشه‌فروش؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با بارش رگباری، سیلابی و نقطه‌ای مواجه است که این بارشها در مناطق جنوبی استان اصفهان تشدید می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه با خیزش گردوغبار متاثر از کانونهای فرسایشی شرق استان اصفهان مواجه هستیم که تمهیدات لازم جهت کنترل گردوغبار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا در ۶ ماه نخست سال در استان اصفهان متاثر از فعالیت‌های کانونهای فرسایشی در مرز استان اصفهان با سمنان است، تصریح کرد: تردد کامیونها، عملیات گودبرداری و فعالیت معادن محدود شده است و توصیه می‌شود شهروندان از ماسک استفاده کنند.

یکی میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی اصفهان تحت تاثیر کانونهای فرسایشی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان تحت تاثیر فعالیت کانونهای فرسایشی قرار دارد، بیان کرد: اجرای طرح‌های مالچ‌پاشی و کاشت نهال در راستای مهار فعالیت کانونهای فرسایشی در استان اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به هشدار قرمز در پایان هفته، گفت: از روز چهارشنبه تا شنبه شاهد شرایط ناپایدار جوی خواهیم بود و سامانه بارشی تابستانی با بارشهای رگباری، سیلابی و نقطه‌ای منجر به خسارت خواهند شد؛ این سامانه بارشی در روز پنج‌شنبه و جمعه به اوج خود می‌رسد و تمام استان اصفهان را در بر می‌گیرد.

سیلابی شدن رودخانه ها در منلطق جنوبی استان
شیشه‌فروش با بیان اینکه مناطق جنوبی استان اصفهان اعم از شهرستانهای سمیرم، شهرضا و دهاقان در خطر سیلابی شدن رودخانه ها قرار دارند، گفت: با بهره‌گیری از تجارب گذشته بارشهای سیلابی، تمهیدات پیشگیرانه برای اجتناب از بروز سیلاب اندیشیده شده است و در همین راستا مدیریت بحران استانداری اصفهان اقدامات لازم برای پیشگیری از سیلاب را به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha