۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
شرکت‌های باتجربه ایرانی اولویت نخست همکاری برای سوریه هستند
وزیر نفت سوریه:

شرکت‌های باتجربه ایرانی اولویت نخست همکاری برای سوریه هستند

وزیر نفت سوریه در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه گفت، کشورش با شرکت‌های دوست در ایران و روسیه قراردادهای تجاری در حوزه انرژی خواهد داشت.

به گزارش بازار، بسام طعمه افزود: در این نمایشگاه تمرکز بر خدمات با کیفیت نفتی است و در آن فناوری‌های پیشرفته برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و همچنین انرژی‌های جایگزین یا انرژی‌های تجدیدپذیر بخش وسیعی از نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره کنونی نمایشگاه نفت و گاز سوریه بین شرکت‌های بخش خصوصی از کشورهای دوست شرکت کننده در این نمایشگاه توافقاتی صورت گیرد و انشاءالله در آینده بین دو طرف قراردادهای کاری و روابط تجاری منعقد شود.

طعمه درباره خلا شرکت‌های خارجی در عرصه نفت سوریه گفت: دوستان ما در روسیه و ایران گزینه‌های جایگزین را قرار دادند و در این صنعت تجربه طولانی دارند. ما به شرکت‌های دوست در جمهوری اسلامی ایران و روسیه اتکا داریم و گزینه‌های جایگزین را یافته‌ایم و بالاخره چاره‌ای جز این نیست و انجام کاری بهتر از انجام ندادن آن است، به این معنی که اگر توربین یا کمپرسور ما آنقدر کارآمد نیست، آیا تامین آن از منبع شرقی نادرست است؟ پاسخ، منفی است، زیرا شرکت‌های فنی دوست هستند که تجربه و توانایی فنی دارند و ما در این زمینه با آنها همکاری خواهیم کرد.

فعالیت سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه با نام «سرپترو ۲۰۲۲» با مشارکت بیش از ۶۰ شرکت داخلی و بین المللی متخصص در صنایع نفت، عملیات اکتشاف، مطالعات و مشاوره از روز جمعه در محل شهر نمایشگاهی دمشق راه اندازی شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد.

این نمایشگاه توسط مهندس بسام طعمه، وزیر نفت و منابع معدنی افتتاح شد و با هدف کمک به سرمایه گذاران در تعیین نیازهای آتی پروژه‌های نفتی در سوریه، ایجاد طر های استراتژیک و طرح‌های جامع برای بخش نفت و انرژی و ایجاد فرصتی برای سرمایه گذاران و علاقمندان برای تبادل تجربیات و اطلاعات و ایده هایی که به برجسته سازی آینده بخش انرژی کمک می کند، برگزار شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha