۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
صادرات کالا از مازندران واسطه ای انجام می شود
در گفتگو با بازار؛

صادرات کالا از مازندران واسطه ای انجام می شود

جویبار- ظاهری، صادرکننده برتر در مازندران با بیان اینکه ۳۵ درصد محصولات جویبار صادراتی است، گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات صادرات در استان به صورت واسطه ای انجام می شود.

علی ظاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۱۷ سال در حوزه فولاد مشغول فعالیت هستیم، اظهار داشت: در این مجموعه محصولات مختلفی از جمله مفتول های آرماتور، راویز، توری حصاری، فنس تولید می شود.

وی با اشاره به دغدغه های بازگشت ارز نیمایی طی سال های گذشته اظهار داشت: در سال های قبل بیش از ۳۵ درصدی محصولات مجموعه به کشورهایی نظیر افغانستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان صادر می شود و به دلیل ضعف در قوانین اکنون صادرات با واسطه انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه های آب و گاز، آبرسانی و گازرسانی نیز فعالیت داریم و محصولات مرتبط این بخش تولید می شود.

ظاهری با اظهار اینکه فعالیت در تولید کار ساده و آسانی نیست، گفت: نبود منابع مالی مورد نیاز هرچند نمی تواند بازدارنده باشد اما داشتن اطلاعات کافی و دانش در این عرصه لازم است.

این صادرکننده برتر با اظهار اینکه مجموعه تولید را با پس انداز در صندوق و قلک های کوچک شروع کردیم، گفت: برای شروع فعالیت ها حامی و اسپانسر قوی نداشتیم و انگیزه موجود سبب شد که به سرعت مسیر رشد را طی کنیم.

وی با اشاره به چالش های بخش تولید یادآور شد: تولید همواره دچار چالش است و قوانین و شرایط خاصی فراروی مشکلات را بیشتر کرده است.

ظاهری منابع انسانی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: شمار نیروها در زمانی به ۱۲۰ نفر رسیده بود ولی امروز شمار آن ۷۵ نفر شده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha