۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
افزایش ۲۹ هزار کیسه ای سهمیه آرد گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد؛

افزایش ۲۹ هزار کیسه ای سهمیه آرد گیلان

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه کمبودی در زمینه تامین گندم و آرد وجود ندارد، گفت: سهمیه آرد استان ۲۹ هزار کیسه افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در بازدید از سیلوی ذخائر گندم استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور پایش مستمر میزان ذخیره کالاهای استراتژیک در استان از جمله گندم، هر هفته جلسه ویژه ای برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین گندم و آرد در گیلان هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: این محصول به اندازه کافی در استان ذخیره شده و براساس برنامه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال میزان تولید گندم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، افزود: سال گذشته شاهد تولید ۵ میلیون تن گندم در کشور بودیم که این رقم امسال به بالاتر از هفت میلیون تن رسیده و در پی آن واردات گندم نیز کاهش یافته است .

عباسی به افزایش توزیع ۲۹ هزار کیسه آرد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و بیان کرد: باید مدیریت در جریان عرضه جدی تر باشد.

استاندار گیلان بیان کرد: به منظور مقابله با سودجویان قاچاق آرد باید نظارت بر چرخه تولید تا توزیع آرد بیش از بیش تقویت شود.

استاندار گیلان هدفمندی یارانه آرد و نان را طرحی برای کاهش قاچاق خواند و گفت: امیدواریم با راه اندازی سامانه مرکزی، به زودی شاهد حذف پدیده شوم قاچاق آرد و نیز افزایش کیفیت نان باشیم.

عباسی به خروج چند کارخانه و واحد تولیدی از رکود و فعالیت مجدد آنان اشاره کرد و افزود: به زودی شاهد افزایش واحدهای فعال در استان و به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha