۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
صادرات نفت خاورمیانه به اتحادیه اروپا افزایش یافت

صادرات نفت خاورمیانه به اتحادیه اروپا افزایش یافت

محموله های نفت خام از کشورهای خاورمیانه به اتحادیه اروپا از ماه ژانویه تا کنون ۹۰ درصد افزایش یافته، در حالی که این اتحادیه، نفت روسیه را به دلیل تحریم ها رد می کند.

به گزارش بازار، بلومبرگ روز جمعه با استناد به داده های ردیابی کشتی گزارش داد که محموله های نفت خام از کشورهای خاورمیانه به اتحادیه اروپا از ماه ژانویه تا کنون ۹۰ درصد افزایش یافته، در حالی که این اتحادیه نفت روسیه را به دلیل تحریم ها رد می کند. بر اساس این گزارش، تحویل محموله در مقایسه با سال گذشته تاکنون نزدیک به دو برابر شده است. طبق تخمین بلومبرگ در سه هفته اول ماه جولای، بیش از یک میلیون بشکه در روز از طریق خط لوله سومد از خاورمیانه، عمدتاً از عربستان سعودی از طریق مصر به اتحادیه اروپا، پمپاژ شده است.

۱.۲ میلیون بشکه دیگر که عمدتاً از عراق بودند از طریق کانال سوئز آمدند. تخمین زده می شود که این رقم ۹۰ درصد بیشتر از چیزی که اتحادیه اروپا در ماه ژانویه، آخرین ماه قبل از شروع حمله روسیه در اوکراین، که به سرعت با تحریم‌های مسکو همراه شد، از منطقه دریافت کرد. در اوایل ماه ژوئن، این اتحادیه دور دیگری از تحریم ها را معرفی کرد که شامل تحریم بخشی از نفت روسیه یعنی ممنوعیت تحویل از طریق دریا بود. در پاسخ، مسکو تخفیفی برای نفت داد که به سرعت توسط هند و چین گرفته شد. هر دو کشور خرید خود را در چند ماه گذشته افزایش داده اند.

ممکن است اتحادیه اروپا جایگزینی برای نفت روسیه در خاورمیانه پیدا کرده باشد، تحلیل گران بلومبرگ درباره عواقب احتمالی پس از اجرایی شدن تحریم های نفتی تا پایان سال جاری، هشدار می دهند. بلومبرگ نوشت که بخشی از این اقدام، ممنوعیت بیمه محموله های نفت روسیه برای خریداران سراسر جهان است که می تواند به مشکلی برای کل محموله های نفت تبدیل شود و رقابت عرضه از خاورمیانه را تقویت کند.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha