۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
معامله ۳۶۳ میلیون اوراق اسلامی در فرابورس

معامله ۳۶۳ میلیون اوراق اسلامی در فرابورس

بازار سهام فرابورس ایران در تیرماه گذشته، میانگین معامله روزانه ۳۶۳ میلیون اوراق اسلامی به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

به گزارش بازار، میانگین روزانه معاملات فرابورس در ماه تیرماه، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان بود.

در بخش سهام هم میانگین روزانه معاملات ۲.۶ میلیارد برگه سهم باارزش معاملاتی بیش از یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است.

همچنین در ماه گذشته، سرمایه‌گذاران بازارهای فرابورس بیش از ۷۲ میلیارد و ۷۳۳ میلیون برگه انواع دارایی مالی را دادوستد کردند که ارزش این معاملات فراتر از ۶.۶ میلیون میلیارد ریال بود.

ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت هم در ماه گذشته نشان می‌دهد، نمادهای این گروه باارزش معاملات خرد حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی، ۱۰ درصد از کل ارزش معاملات خرد بازار را در اختیار داشتند.

نمادهای محصولات شیمیایی، بانکی‌ها، خودرویی‌ها، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط و فلزات اساسی بیشترین سهم را از معاملات خرد بازار سهام در اختیار داشتند.

این گروه حدود ۵۰ درصد از ارزش معاملات ۱۸۶ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریالی معاملات خرد سهام را به خود اختصاص دادند.

طی ۴ ماهه امسال ارزش معاملات بازار اول فرابورس با عددی نزدیک به ۴۵۲ هزار میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد رشد داشت، همچنین ارزش معاملات بازار دوم هم ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بوده و رشدی ۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

بازار پایه فرابورس هم رشد ۱۳۰ درصدی ارزش معاملات نسبت به ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته را ثبت کرد.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha