۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
چگونه ایالات متحده با افزایش قیمت بنزین مقابله خواهد کرد؟
مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا:

چگونه ایالات متحده با افزایش قیمت بنزین مقابله خواهد کرد؟

واشنگتن بهره برداری از ذخایر خود را متوقف کرده و بر افزایش تولید تمرکز خواهد کرد.

به گزارش بازار، آموس هاخشتاین، مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی بین المللی، در مصاحبه ای با یاهو فاینانس گفت: ایالات متحده قصد ندارد عرضه نفت از ذخایر استراتژیک نفت خود (SPR) را که در پاییز به پایان می رسد، تمدید کند. ما نمی توانیم تامین کننده نفت باشیم. بنابراین ما باید ذخیره نفتی را حفظ کنیم. او خاطرنشان کرد که بهره برداری از ذخیره واقعاً یک اقدام و چاره اندیشی موقت بود و اقدامات دیگری باید انجام شود تا قیمت ها کاهش یابد.

به گفته هاخشتاین، تولیدکنندگان نفت ایالات متحده به او اطمینان دادند که قادر به افزایش تولید خواهند بود. خودم در مکالمات با روسای چندین شرکت داشتم. این امر باید به ایالات متحده اجازه دهد تا عرضه نفت را برای پاییز آینده تضمین کند و ترس از افزایش قیمت ها را متوقف کند. وی تصریح کرد: در حال حاضر در تحلیل بازارهای نفت کمی هیجان وجود دارد، اما نگرانی بیش از حد است، به ویژه با توجه به پیش بینی برخی کارشناسان مبنی بر این که قیمت بنزین در فصل اوج رانندگی، در تابستان رکورد بالایی داشته است، قیمت ها در عوض کاهش یافته است.

تا روز شنبه، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت اندکی بیش از ۹۵ دلار در هر بشکه بود و میانگین قیمت در پمپ بنزین ‌های آمریکا به ۴.۳۸ دلار در هر گالن رسید که از رکورد ۵ دلار در هر گالن ماه گذشته، کمتر است. به گفته سیسیلیا روس، رئیس شورای مشاوران اقتصادی، قیمت بنزین در این کشور در طول ۳۸ روز متوالی کاهش یافته که جزو سریع‌ترین روند قیمت‌ها در بیش از یک دهه گذشته است. هوخشتاین پیش از این پیش‌بینی کرده بود که قیمت بنزین به زودی، بیشتر از ۴ دلار کاهش می‌یابد و این پیش‌بینی را برای یاهو فایننس تکرار کرد و گفت واشنگتن تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت‌ها انجام خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha