۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
ایلان ماسک ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخته است
تسلا فاش کرد؛

ایلان ماسک ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخته است

شرکت تسلا از فروش بخش عمده دارایی بیت کوین خود خبر داده و میزان دارایی های دیجیتال ایلان ماسک را تنها ۲۱۸ میلیون دلار اعلام کرده است.

به گزارش بازار، شرکت تسلا از فروش بخش عمده دارایی بیت کوین خود خبر داد. گفته می شود در حال حاضر، ایلان ماسک به عنوان مالک تسلا، تنها ۲۱۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال در اختیار داشته که این رقم در قیاس با ۱.۲ میلیارد دلار که پیشتر در اختیار وی بوده، فاصله چشمگیری دارد.

تسلا همچنین تایید کرده که تاکنون ۷۵ درصد از رمزارزهای در اختیار خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به تتر تبدیل کرده و البته ۹۲۶ میلیون دلار دیگر به دارایی های استیبل کوین خود اضافه کرده است.

تسلا معتقد است ریزش قیمت بیت کوین منجر به تاثیر منفی بر درآمدهای این شرکت شده و به همین دلیل، بخش عمده ای از بیت کوین های خود را با قیمت ۲۹ هزار دلار به فروش رسانده است.

به اعتقاد کارشناسان، انتشار این خبر در روز چهارشنبه هفته گذشته، منجر به ریزش و اصلاح چشمگیر در بازار ارزهای دیجیتال شده و ضرر سنگین دیگری را بر دوش سرمایه گذاران بازار کریپتو تحمیل کرد.

علیرغم این مواضع تسلا، این شرکت همچنین تاکید کرده که ایلان ماسک مبلغ هنگفتی را به صورت استیبل کوین در ذخیره های نقدی خود سرمایه گذاری کرده و در صورت بهبود بازار، مجددا وارد معاملات رمزارزی خواهد شد. این شرکت مدعی شده که دلیل اصلی ریزش بازار کریپتو، قرنطینه های پیاپی کرونایی در چین بوده است.

لازم به ذکر است شرکت تسلا و شخص ایلان ماسک از جمله تاثیرگذاران بزرگ بر قیمت بیت کوین و تمامی بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. توئیت های ماسک طی سال های گذشته منجر به ایجاد شوک های گاها عجیب به قیمت بیت کوین و همچنین رمزارز مورد پشتیبانی وی، یعنی دوج کوین شده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha