۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
عزم دستگاه دیپلماسی برای همکاری اقتصادی ۱۰۰ درصدی با افغانستان
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح کرد

عزم دستگاه دیپلماسی برای همکاری اقتصادی ۱۰۰ درصدی با افغانستان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت همکاری‌های اقتصادی با اولویت کشورهای همسایه است، تصریح کرد: هم اکنون اولویت ما افزایش مراودات ترانزیتی با کشورهای همسایه است.

به گزارش بازار، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در جمع تجار و بازرگانان استان خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد زمینه‌های توسعه روابط اقتصادی خارجی این استان را با تاکید بر توسعه صادرات به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، گسترش صادرات محصولات دانش بنیان و توسعه گردشگری سلامت بررسی کرد.

صفری همچنین برنامه‌های اقتصادی وزارت امورخارجه را در خصوص پیگیری گسترش صادرات کالاها و تولیدات داخلی به ویژه صدور خدمات فنی مهندسی شرح داد و تاکید کرد: وزارت امور خارجه پیگیر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین است و تمامی سفرا و روسای نمایندگی‌های این وزارتخانه در خارج از کشور، آماده ارائه خدمات به تجار و شرکت‌های ایرانی هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت همکاری‌های اقتصادی با اولویتِ کشورهای همسایه و توسعه صادرات و واردات با اولویتِ ارز آوری است، تصریح کرد: هم اکنون اولویت ما افزایش مراودات ترانزیتی با کشورهای همسایه است. سیاست مان نیز همکاری اقتصادی ۱۰۰ درصدی با افغانستان است.

صفری ادامه داد: وزارت امورخارجه با هماهنگی وزارت صمت پیگیر افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور است و به این منظور برای آندسته از کارشناسان اقتصادی که قصد رفتن به ماموریت و انجام فعالیت در نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور دارند، دوره‌های فشرده آموزشی برگزار کرده است تا اطلاعات اقتصادی شان به روز شود. همچنین برای آنان امکان سفر به بیست استان را فراهم کرده است تا از نزدیک با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی کشور آشنا شوند و به محض ورود به محل ماموریت و شناسایی فرصت‌های اقتصادی کشور محل ماموریت، بتوانند صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی شرکت‌های ایرانی را به کشورهای هدف پیگیری کنند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در جمع تجار استان خراسان رضوی به آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان هم اشاره کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال صادرات شرکت‌های دانش بنیان به ۸۳۶ میلیون دلار رسیده است. در حالیکه سال گذشته حجم صادرات این شرکت‌ها ۴۰۰ میلیون دلار بود.

صفری تاکید کرد: وزارت امور خارجه با همکاری سایر وزارت خانه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به طور ویژه پیگیر توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان است.
در این نشست تجار و بازرگانان نیز مسائل و مشکلات خود را در حوزه صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی مطرح کردند و پیگیری و مساعدت وزارت امور خارجه را در جهت توسعه روابط اقتصادی استان خراسان رضوی خواستار شدند.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha