۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
ضرورت راه‌اندازی پرواز آبادان-عمان/ برقراری پرواز به دبی و کویت توجیه اقتصادی دارد
نایب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

ضرورت راه‌اندازی پرواز آبادان-عمان/ برقراری پرواز به دبی و کویت توجیه اقتصادی دارد

خرمشهر- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: کشور عمان به دلیل روابط مناسب با کشورهای همجوار و همچنین مساعدت و همراهی در انجام مراودات تجاری علیرغم شرایط تحریم کشوری مناسب به منظور توسعه روابط به شمار می‌رود.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجاورت منطقه آزاد اروند با کشورهای متعدد حوزه خلیج فارس و همچنین ورود گردشگران عراقی به صورت روزانه و بدون نیاز به روادید در کنار فعالیت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون صنعتی، تجاری و گردشگری، توجیه مناسبی به منظور راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی از اروند به دیگر کشورها است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام کارهای کارشناسی اولویت اول پروازهای پیشنهادی اتاق بازرگانی خرمشهر، راه‌اندازی خط پروازی آبادان-مسقط-آبادان است که البته این مهم حتی می‌تواند به صورت دو مسیره نیز شکل گیرد تا توجیه اقتصادی بیشتری نیز داشته باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود: کشور عمان به دلیل روابط مناسب با کشورهای همجوار و همچنین مساعدت و همراهی در انجام مراودات تجاری علیرغم شرایط تحریم از یک سو و توسعه و رشد اقتصادی و گردشگری مداوم و مستمر با سرعت بالا، کشوری مناسب به منظور توسعه روابط به شمار می‌رود.

موسوی تاکید کرد: راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی از این منطقه به کشور کویت به دلیل کثرت قرابت‌های خویشاوندی و مراودات تجاری بازرگانان این دو منطقه و همچنین شهر دبی به دلیل تمایل فراوان گردشگران به حضور در این شهر می‌تواند توجیه اقتصادی لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های متعدد منطقه آزاد اروند در زمینه‌های گردشگری گفت: مجاورت با کشور عراق، سهولت ورود و خروج اتباع این کشور به اروند و همچنین هزینه های بالای پروازی در این کشور، فرصت مناسبی برای توسعه پروازهای بین المللی فراروی شرکت‌های هواپیمایی قرار داده است که با کمک برپائی تورهای گردشگری توسط شرکت‌های خصوصی می‌توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

کد خبر: ۱٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha