۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
راهکارهای تحریمی غرب علیه روسیه| جنگ اوکراین چه زمانی پایان می یابد؟
بازار گزارش می دهد؛

راهکارهای تحریمی غرب علیه روسیه| جنگ اوکراین چه زمانی پایان می یابد؟

غرب برای وادار کردن روسیه به پایان جنگ بر شدن تحریمهای خود می افزاید؛ راهکاری که پایان دادن به جنگ را طولانی تر می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: جنگ در اوکراین همچنان ادامه داشته و خطر طولانی شدن آن وجود دارد. جامعه بین المللی باید تلاش های خود را برای حمایت از اوکراین با پیشبرد نقشه ای جهت پایان دادن به جنگ افزایش دهد.

ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا ابتدا باید در رایزنی های جدی با اوکراین برای دستیابی به توافق بر سر نقشه راه برای پایان دادن به جنگ روسیه در اروپا شرکت کنند. رئیس جمهور زلنسکی گفته است که باید با شرایط زیر آتش بس برقرار شود: خروج نیروهای روسیه به مرزهای قبل از ۲۴ فوریه و مذاکرات ارضی و مذاکرات در مورد وعده اوکراین برای عدم عضویت در ناتو در چارچوب تضمین های بین المللی آهنین برای استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین.

در این چارچوب، با احترام کامل به حاکمیت، استقلال و آزادی اوکراین، قدرت‌های غربی باید شرایط خود را برای لغو تحریم‌ها در روسیه اعلام کنند. به طور خاص، این سوال که چه زمانی و چگونه تحریم ها را باید حذف کرد، ساده نیست. قصد اعلام شده برای حفظ تحریم‌ها پس از موافقت روسیه با پایان دادن به جنگ، هیچ انگیزه‌ای برای پوتین برای ورود به مذاکرات ایجاد نمی‌کند، در عوض حمایت عمومی داخلی غرب از تحریم‌ها را از بین می‌برد. بدون لغو تحریم ها قیمت ها همچنان پابرجاست.

از سوی دیگر، روسیه می‌تواند لغو بی‌موقع تحریم‌ها را نشانه‌ای از ضعف غرب تفسیر کند. روسیه ممکن است اقدامات متقابل غرب را قابل تحمل بداند، بنابراین پوتین را تشویق می کند که به جنگ برای به دست آوردن قلمرو بیشتر ادامه دهد. برداشتن تحریم ها - به طور کامل یا جزئی - باید بخشی از مذاکرات برای پایان دادن به جنگ باشد. هر چه غرب و اوکراین زودتر بر سر این موضوع کلیدی به توافق برسند، بهتر است.

در این میان، برای ترغیب پوتین به میز مذاکره، تحریم‌های غرب علیه روسیه باید به‌طور جدی تشدید شوند تا هزینه‌های قابل‌توجهی برای تهاجم روسیه به اوکراین تحمیل شود – عمدتاً با راه‌اندازی و اجرای دقیق رگبار جدیدی از کنترل‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بر بخش‌های بیشتر و نهادهای اقتصاد روسیه. در حال حاضر، ممنوعیت واردات نفت روسیه جزئی است و به کندی بر اقتصاد این کشور تأثیر می گذارد. پوتین تاکنون توانسته است به دلیل افزایش قیمت انرژی، سود زیادی به دست آورد. در نیمه اول سال ۲۰۲۲، مازاد حساب جاری روسیه به ۱۳۸.۵ میلیارد دلار افزایش یافت - بیش از سه برابر مازاد در دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ - و به پوتین بودجه کافی برای ادامه جنگ داد.

اتحادیه اروپا پیش از این با موافقت با ممنوعیت واردات نفت از طریق دریا از روسیه، گام هایی را برداشته است که تا پایان سال این واردات را ۹۰ درصد کاهش می دهد.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا با بریتانیا هماهنگ کرده است تا ارائه پوشش بیمه دریایی، به ویژه برای حفاظت و غرامت را برای نفتکش های حامل نفت روسیه که عمدتاً از سندیکاهای لویدز مستقر در لندن استفاده می کنند، ممنوع کند. سایر کشورهای بزرگ مانند ایالات متحده آمریکا و ژاپن احتمالا ممنوعیت بیمه مشابهی را برای بستن منافذ احتمالی اعمال می کنند. علاوه بر این، G۷ محدودیتی برای قیمت نفت و گاز روسیه پیشنهاد کرده است. در مجموع، این اقدامات می‌تواند تا یک سوم درآمد صادرات انرژی روسیه را کاهش دهد – که تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۲ ، ۲۸۵ میلیارد دلار باشد (یا ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱) اگر تحریم‌ها از ژوئن ۲۰۲۲ برای کل سال حفظ شوند.

تا کنون، اوکراین کمتر از نیمی از وعده های داده شده توسط غرب را دریافت کرده است و برای تامین هزینه های دولت به ۵ میلیارد دلار در ماه نیاز دارد. برای کمک به تسهیل و تضمین شفافیت و استحکام پرداخت کمک های مالی به اوکراین، صندوق بین المللی پول (و همچنین بانک جهانی) یک حساب مدیریت شده برای اوکراین ایجاد کرده است - این حساب ها باید مورد استفاده قرار گیرند زیرا می توانند اعتماد عمومی را افزایش دهند. لازم به ذکر است که با وجود جنگ، اوکراین توانسته است زیرساخت مالی کارآمد را برای حمایت از معاملات اقتصادی حفظ کند.

اوکراین در حال حاضر در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای بسته حمایتی جدید است. با توجه به کار دشوار پیش بینی برنامه برای کشوری که هنوز در حال جنگ است، باید یک عملیات مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای استفاده از نقاط قوت نسبی هر دو نهاد وجود داشته باشد. علاوه بر این، بحث ها باید شامل ملاحظات کاهش بدهی توسط طلبکاران بین المللی دولتی و خصوصی اوکراین باشد.

همچنین باید در مورد چگونگی استفاده از دارایی های الیگارشی و نهادهای مستقل روسیه، از جمله بانک مرکزی، که در حال حاضر تحت تحریم های غرب مسدود شده است، بحث های مفصلی صورت گیرد. کانادا در ژوئن قانونی را برای مصادره دارایی های روسیه برای حمایت از اوکراین تصویب کرد.

کشورهای دیگر احتمالا به دنبال پیروی از این الگو هستند، حتی در حالی که جنگ شدید است.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha