۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
۱۴ میلیون تن کالای اساسی توسط شرکت‌های حمل نقل خراسان رضوی حمل شد

۱۴ میلیون تن کالای اساسی توسط شرکت‌های حمل نقل خراسان رضوی حمل شد

مشهد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: اگرچه تأثیر بحران ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا بر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کار جابه‌جایی مسافران بین‌شهری را ظرف دو ماه اخیر تا حد توقف کاهش داد اما طی همین زمان بخش باربری و جابه‌جایی کالاهای اساسی از بنادر خلیج‌فارس به خراسان رضوی با مدد رانندگان وظیفه‌شناس آغاز و همچنان بکار خود ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: در دو ماه گذشته ١٤ میلیون تن کالای اساسی با مشارکت ١٣٠ هزار راننده کامیون از بنادر کشور حمل شده است.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در فاصله زمانی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به میزان ۶۴ میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ جابه‌جاشده است این مسئله که نشان می‌دهد اقتصاد ایران به‌ویژه بخش حمل‌ونقل کالا در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا کاملاً فعال بوده است.

وی ادامه داد:  در این میان سهم خراسان رضوی از جابجایی ۱۴ میلیون تن کالای اساسی، به بندر چابهار اختصاص داشته است که با تکیه‌بر شرکت‌ها و ناوگان حمل داخلی کالای استان صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه درمجموع ۲۹۰ شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا در استان با حدود ۴۲ هزار راننده فعالیت دارند افزود: درمجموع این شرکت‌ها ۳۰ هزار دستگاه ناوگان در اختیاردارند که از امسال باوجود محدودیت‌های مختلف در بخش حمل‌ونقل به فعالیت بسیار خوبی در حوزه جابجایی کالا به‌ویژه کالای اساسی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در استان داشته‌اند.

کد خبر: ۱۶٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha