۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
تلاش اتحادیه اروپا برای جایگزین کردن گاز نیجریه به جای روسیه
کمیسیون اروپا خبر داد؛

تلاش اتحادیه اروپا برای جایگزین کردن گاز نیجریه به جای روسیه

معاون رئیس دپارتمان انرژی کمیسیون اروپا از تلاش اتحادیه اروپا برای جایگزینی گاز نیجریه به جای روسیه برای واردات به قاره سبز خبر داد.

به گزارش بازار، معاون رئیس دپارتمان انرژی کمیسیون اروپا از تلاش اتحادیه اروپا برای جایگزینی گاز نیجریه به جای روسیه برای واردات به قاره سبز خبر داد.

بر اساس این گزارش، «متیو بالدوین» که در حال حاضر برای مذاکره بر سر صادرات گاز نیجریه به اروپا در این کشور به سر می برد گفت که نیجریه در حال ارتقاء امنیت خود در منطقه دلتا نیجر بوده و قصد دارد خط لوله «ترانس نایجر» را پس از ماه آگوست بازگشایی نموده و گاز خود را به اروپا صادر نماید.

به گفته بالدوین، اتحادیه اروپا ۱۴ درصد از گاز ال ان جی مورد نیاز خود را از نیجریه وارد میکند و اکنون قصد دارد این رقم را به دو برابر افزایش دهد.

با اینحال، موضوع نا امنی در نیجریه و حملات گروه های شبه نظامی علاوه بر سرقت نفت و گاز از خطوط لول، منجر به کاهش توان نیجریه در براداشت مناسب و صارات منابع انرژی خود به خارج از این کشور شده است.

بالوین در سخنان خود تاکید کرده که نیجریه قصد دارد دستکم از ۸۰ درصد توانایی و ظرفیت ترمینال ال ان جی این کشور در جزیره «بونی» بهره برداری نماید.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین افزود: آنها (مقامات نیجریه) به ما اعلام کرده اند که مجددا در پایان ماه آگوست برای مذاکره باز خواهند گشت و ما فکر می کنیم که شاهد یک پیشرفت واقعی در روند کار باشیم.

لازم به ذکر است کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که تمامی اعضای اتحادیه اروپا باید دستکم ۱۵ درصد از مصرف گاز خود را بین ماه های آگوست سال جاری تا مارس سال بعد کاهش دهند.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha