۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
اختلاف در جانمایی دفع پسماند مانعی برای توسعه خط تولید| عزمی برای ممنوعیت واردات نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختلاف در جانمایی دفع پسماند مانعی برای توسعه خط تولید| عزمی برای ممنوعیت واردات نیست

گرگان- میرزایی، مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت گفت: پسماندهای تولیدی در محلی از کارخانه دپو شده و به دلیل سنگ اندازی محیط زیست برای محل دفع آن، نمی توانیم طرح توسعه خود را اجرا کنیم.

حامد میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مقوله حمایت از واحدهای تولیدی در گلستان بیشتر جنبه شعاری و نمایشی داشته و حمایت عملی خاصی از نهادهای متولی مشاهده نمی شود.

مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت گلستان گفت: با وجود رغبت فراوان به توسعه واحد تولیدی در گلستان، مشوق محسوسی از سوی مدیران ارشد استان مطرح نشده؛ اما از استان های همجوار بسته های تشویقی و حمایتی مناسبی برای سرمایه گذاری ارائه شده است.

وی افزود: با وجود مکاتبات متعدد با سازمان صنعت، معدن و تجارت و دادگستری مبنی بر ممنوع کردن واردات کالاهایی مشابه، همچنان شاهد واردات محصولات چینی به بازار هستیم که آسیب جدی برای تولید داخل تلقی می شود.

میرزایی ادامه داد: با وجود آنکه محصول تولیدی شرکت یک کالای سبز محسوب می شود و همه مولفه های محیط زیست در آن رعایت شده است اما شاهد سخت‌گیری‌های شدیدی از سوی محیط زیست هستیم که اجرای طرح توسعه کارخانه را با چالش روبرو کرده است.

وی گفت: پسماندهای ۱۰ سال گذشته شرکت در بخشی از محوطه کارخانه دپو شده و در نظر داریم با تخلیه این پسماندها به مناطق خاک برداری شده در بندرگز، خطوط جدید تولید را در محل فعلی انباشت پسماند کارخانه راه اندازی کنیم که با کاغذ بازی محیط زیست مواجه هستیم.

مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت بیان کرد: براساس برآوردها در نظر داریم با هزینه حدود ۲۵۰ میلیون تومان این پسماندها را به مناطق پست و گودبرداری شده بندرگز انتقال دهیم اما محیط زیست اصرار به انتقال پسماند به اینچه برون دارد که بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به کارخانه هزینه تحمیل می کند.

وی اضافه کرد: می توان با یک تعامل و گفتگو ضمن حفظ محیط زیست از این پول برای راه اندازی خطوط جدید و اشتغال در منطقه استفاده کرد.

گفتنی‌ است شرکت دیوار پوشش سیمان پارت به طور مستقیم برای ۸۰ نفر اشتغالزایی کرده و برای تامین مواد اولیه با دو کارخانه خمیر کاغذ، همکاری دارد که در آنجا هم زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم شده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha