۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
تشکیل ١۵ ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده| احداث ۲۸۰ هزار مسکن شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن
رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد

تشکیل ١۵ ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده| احداث ۲۸۰ هزار مسکن شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن

نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه ١٨٠ هزار واحد روستایی و ١٠٠ هزار واحد شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت و اجرا است گفت: تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار دارای طرح هادی هستند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران با بیان اینکه امروز تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار دارای طرح هادی هستند و سیاست ما این است که محیط روستا را برای مردم روستایی برای سکونت مناسب کنیم گفت: ١٨٠ هزار واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است و ١۵ ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده تشکیل شده است.

در ٩ منطقه زلزله‌زده و در شش منطقه سیل‌زده ستاد بحران تشکیل داده‌ایم و در حال بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستیم

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در مناطق و استان‌های آسیب‌دیده حضور دارد ادامه داد: در ٩ منطقه زلزله‌زده و در شش منطقه سیل‌زده ستاد بحران تشکیل داده‌ایم و در حال بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستیم و در حال حاضر هیچ خبری از بلاتکلیف ماندن بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده نیست.

نیکزاد خاطر نشان کرد: قرار بر این است که ١٠ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و شهرداری تهران در پایتخت احداث شود که اواخر سال گذشته ساخت سه هزار واحد آن آغاز شد و هفت هزار واحد مسکونی باقی ماند.

وی افزود: قرار شده بود که خرداد ماه امسال ساخت هفت هزار واحد مسکونی باقی مانده آغاز شود اما به تاخیر خورد و ما از تاخیر ایجاد شده ناراحت بودیم اما به سرعت ساخت سه هزار واحد مسکونی در منطقه ١٨ را بنیاد مسکن آغاز کرد و چهار هزار واحد مسکونی دیگر هم در قالب پروژه‌های دیگر به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته که پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی در تهران را آغاز کردیم و خط متروی ۴ مترو هم همزمان در حال ساخت بود و قرار بر این است که خط چهار مترو امسال به بهره‌برداری برسد.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه ۲۰۰۰ واحدی با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران ساخته خواهد شد.

در فاز اول این پروژه ۸۰۰ واحد با زیربنای مفید ۶۵ هزار مترمربع، حجم سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی طی ۳۶ ماه ساخته خواهد شد. در فاز دوم ۱۲۰۰ واحد مسکونی با سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد. ۴۰ درصد از منابع مالی اجرای پروژه را شهرداری و ۶۰ درصد را بنیاد مسکن تامین خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha